Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodej na Slovensku stoupl téměř o čtvrtinu

Zájem o nová osobní auta na Slovensku se v září meziročně zvýšil o 24 procent na 7098 vozů, uvedlo slovenské Sdružení automobilového průmyslu (ZAP).

Poptávka na Slovensku tak podobně jako v České republice pokračuje v růstu navzdory finanční krizi, která minulý měsíc přispěla k poklesu prodeje na řadě západoevropských trzích i ve Spojených státech. 
 
    Za první tři čtvrtletí letošního roku stoupl prodej na Slovensku o více než pětinu na 71.643 vozů. Jedničkou byla již tradičně česká Škoda, která prodala 14.469 vozů. Její tržní podíl se však ve srovnání s loňským rokem snížil o 1,79 procentního bodu na 20,20 procenta. Druhé místo si udržel německý Volkswagen a třetí příčku obsadil francouzský Peugeot. 
 
    V České republice se prodej nových osobních automobilů podle údajů ze začátku týdne za první tři čtvrtletí letošního roku zvýšil o více než deset procent na 109.000 vozidel. Podobně se zvýšila poptávka po lehkých užitkových vozech, kterých se prodalo 46.000. 
 
    Na většině předních trhů v západní Evropě je však poptávka pod tlakem. Ve Francii sice prodej minulý měsíc stoupl o více než osm procent, v Německu však klesl o 1,5 procenta, v Itálii o 5,5 procenta, v Británii o více než 20 procent a ve Španělsku dokonce o 32 procent. Ve Spojených státech se prodej automobilů v září meziročně propadl o 24 procent. 
 
    Slabá poptávka na vyspělých trzích je jednou z příčin klesající ziskovosti automobilového průmyslu. Americké automobilky se již delší dobu potýkají s vysokými ztrátami a do problémů se nyní dostávají i výrobci v Japonsku a Evropě.
20.říjen 2008