Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodej nových aut mírně roste

V průběhu ledna až listopadu 2005 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 117 035 nových osobních aut (kategorie M1). Ve srovnání s loňskem jde o mírný nárůst.
 
 
Čísla o prodejích dnes zveřejnilo Sdružení automobilového průmyslu. Oproti stejnému období roku 2004 je to o 2,11 % (o 2 414 ks) více (za leden až září to bylo jen o 1,92 % více). Nejprodávanější značkou na českém trhu je trvale domácí Škoda (podíl 44,54 %), s odstupem následují značky Renault (7,05 %), Volkswagen (5,41 %), Hyundai (5,04 %) a Ford (4,51 %). Z produkce TPCA Kolín bylo v ČR od května 2005 zaregistrováno 452 kusů osobních automobilů (nejvíce – 257 kusů – značky Peugeot). Dále bylo zaregistrováno celkem 7 vozidel dalšího českého výrobce – značky KAIPAN.
18.prosinec 2005