Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodej osobních aut v Polsku loni stoupl, Škoda na prvním místě

Zájem o nová osobní auta v Polsku se v loňském roce zvýšil o 1,5 procenta na 239.038 vozů. Informuje o tom institut pro výzkum automobilového trhu Samar na svých internetových stránkách. Nejprodávanější značkou byla v Polsku stejně jako v předchozím roce česká Škoda.

Prodej škodovek se loni zvýšil o 4,1 procenta na 28.783 vozů. Druhé místo obsadila japonská Toyota Motor, jejíž prodej stoupl o 8,5 procenta na 27.942 vozů. Za ní následovala německá automobilka Opel, která zvýšila prodej o 10,1 procenta na 24.942 vozů. V samotném prosinci stoupl celkový prodej nových osobních automobilů v Polsku meziročně o 15,6 procenta na 21.581 vozů. Prodej škodovek se zvýšil dokonce o 26,5 procenta na 2875 vozů. Institut Samar očekává, že v letošním roce prodej nových osobních automobilů v Polsku stoupne o pět procent. Důležitým faktorem však podle institutu bude vývoj dovozu ojetých automobilů ze zahraničí. Ten v uplynulých třech letech přesahoval 800.000 vozů ročně, což podkopávalo poptávku po nových vozech.

21.leden 2007