Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodej užitkových aut do října opět stoupl o třetinu

Zájem o nová užitková auta v říjnu pokračoval ve zhruba třetinovém růstu z předchozích měsíců. Od ledna do října odbyt vzrostl o 31 procent na 39.235 vozů.

Stejně jako v minulých měsících stojí za růstem především vykazování části prodaných osobních aut jako lehká užitková kvůli možnosti odpočtu DPH. Prodej osobních vozů naproti tomu klesl o tři procenta na 103.646. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.  V obou kategoriích byla nejprodávanější značka Škoda. Mladoboleslavské automobilce klesl prodej osobních aut o devět procent na 43.077 vozů, zatímco odbyt užitkových vozů se zvýšil o 58 procent na 9249 kusů. 
V kategorii osobních aut skončil za Škodou Renault s prodejem 6939 vozů a třetí byl Volkswagen, který prodal 6142 aut. Následovaly Hyundai a Peugeot s prodejem 5297 respektive 4778 vozů. Mezi lehkými užitkovými auty skončil Volkswagen druhý s 4808 prodanými vozy a třetí byl Ford s odbytem 4546 kusů.
19.listopad 2006