Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodej v Evropě má klesnout o pět procent

Zájem o automobily v západní Evropě by se měl v letošním roce snížit zhruba o pět procent na 14,01 milionu vozů z loňských 14,80 milionu. Vyplývá to z nové prognózy výzkumné společnosti J.D. Power and Associates.

 
    "Poslední výsledky zdůrazňují, že se nyní nacházíme v období zřetelného zpomalení," uvedla firma. "Celoroční výsledek by měl být nejhorší od roku 1997," dodala. V prvních sedmi měsících roku prodej klesl o 3,2 procenta na 8,90 milionu vozů. V samotném červenci se přitom propadl o 6,7 procenta na 1,17 milionu vozů, napsala agentura Reuters.



    "Protože spotřebitelská důvěra oslabuje a stav světové ekonomiky se nadále zhoršuje, jsme nyní více pesimističtí ohledně zbytku roku 2008 i roku 2009," upozornila společnost J.D. Power. V roce 2009 by měl prodej podle firmy klesnout na 13,68 milionu vozů.



    J.D. Power nedávno předpověděla, že prodej lehkých motorových vozidel ve Spojených státech v letošním roce klesne o 12 procent na 14,2 milionu vozů z loňských 16,1 milionu. Prodej by se tak dostal na nejnižší úroveň od roku 1993.



    Slabá poptávka na vyspělých trzích je jednou z příčin klesající ziskovosti autoprůmyslu. Americké automobilky se již delší dobu potýkají s vysokými ztrátami a do problémů se nyní dostávají i výrobci v Japonsku, kteří v uplynulých sedmi letech zvyšovali zisky díky expanzi v zahraničí.



    Největší japonská automobilka Toyota Motor dnes například oznámila, že její čtvrtletní zisk klesl o 28 procent na 353,7 miliardy jenů (50 miliard korun). Výrobci automobilů v Evropě si nicméně zatím vedou poměrně dobře. Největší evropská automobilka Volkswagen, jejíž součástí je rovněž česká Škoda Auto, zvýšila v prvním pololetí provozní zisk o 22 procent na 3,4 miliardy eur.

21.srpen 2008