Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodej v Evropě v lednu klesl, Východ rosteProdej v Evropě v lednu klesl

Počet registrací nových osobních aut v Evropě se v lednu snížil o 0,3 procenta na 1,308.761. Prodej v nových členských zemí EU ze střední a východní Evropy prudce vzrostl, avšak prodej v západní Evropě klesl. Vyplývá to z údajů, které v pátek ráno zveřejnila evropská asociace ACEA.

 
    Prodej aut v západní Evropě se snížil o 1,7 procenta. Naopak prodej v nových členských zemích EU vyskočil o 20,1 procenta. "Již čtvrtý měsíc za sebou počet registrací v oblasti stoupl o více než deset procent," dodala ACEA.
    Největší růst zaznamenala Litva, kde prodej stoupl o 55,2 procenta. Následovalo Slovensko, Rumunsko a Polsko. Ve všech těchto zemích byl růst vyšší než průměr. V absolutních číslech jsou největšími trhy regionu střední a východní Evropy Rumunsko, Polsko, Maďarsko a Česká republika. V každé z těchto zemí bylo v daném měsíci zaregistrováno více než 10.000 nových osobních aut, v Rumunsku a Polsku dokonce téměř 30.000.
 
    Z pěti velkých západoevropských trhů se zvýšil prodej meziročně pouze v Německu, a to o 10,5 procenta. Objem prodeje v zemi byl druhý nejvyšší za pět let. V Británii, Francii, Itálii a Španělsku naopak prodej klesl. Nejvíce ve Španělsku, a to až o 12,7 procenta. Podle ACEA může být propad způsoben krizí na úvěrových trzích, která má vliv i na výdaje a důvěru spotřebitelů.
    Pozici největší automobilky na trhu si opět udržela skupina Volkswagen, do které patří Škoda Auto. Prodej Volkswagenu mírně stoupl o 0,6 procenta. Nejhůře si vedl americký GM s poklesem prodeje o 8,1 procenta, napsala agentura Reuters.

Počet registrací nových osobních aut v Evropě se v lednu snížil o 0,3 procenta na 1,308.761. Prodej v nových členských zemí EU ze střední a východní Evropy prudce vzrostl, avšak prodej v západní Evropě klesl. Vyplývá to z údajů, které v pátek ráno zveřejnila evropská asociace ACEA.

 
    Prodej aut v západní Evropě se snížil o 1,7 procenta. Naopak prodej v nových členských zemích EU vyskočil o 20,1 procenta. “Již čtvrtý měsíc za sebou počet registrací v oblasti stoupl o více než deset procent,” dodala ACEA.
    Největší růst zaznamenala Litva, kde prodej stoupl o 55,2 procenta. Následovalo Slovensko, Rumunsko a Polsko. Ve všech těchto zemích byl růst vyšší než průměr. V absolutních číslech jsou největšími trhy regionu střední a východní Evropy Rumunsko, Polsko, Maďarsko a Česká republika. V každé z těchto zemí bylo v daném měsíci zaregistrováno více než 10.000 nových osobních aut, v Rumunsku a Polsku dokonce téměř 30.000.
 
    Z pěti velkých západoevropských trhů se zvýšil prodej meziročně pouze v Německu, a to o 10,5 procenta. Objem prodeje v zemi byl druhý nejvyšší za pět let. V Británii, Francii, Itálii a Španělsku naopak prodej klesl. Nejvíce ve Španělsku, a to až o 12,7 procenta. Podle ACEA může být propad způsoben krizí na úvěrových trzích, která má vliv i na výdaje a důvěru spotřebitelů.
    Pozici největší automobilky na trhu si opět udržela skupina Volkswagen, do které patří Škoda Auto. Prodej Volkswagenu mírně stoupl o 0,6 procenta. Nejhůře si vedl americký GM s poklesem prodeje o 8,1 procenta, napsala agentura Reuters.
25.únor 2008