Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodej v Evropě v lednu vzrostl o 1,1 procenta

Zájem o nová auta v Evropě se v lednu zvýšil meziročně o 1,1 procenta na 1,29 milionu kusů. Jak vyplývá to z údajů, které zveřejnil minulý týden evropský svaz výrobců ACEA, k růstu přispěly hlavně nové členské země Evropské unie.

Ty vyrovnaly i propad prodeje v Německu, které je největším automobilovým trhem oblasti. Nejlépe si vedla japonská Toyota Motor, jejíž prodej stoupl o více než pětinu. Prodej vozů Toyoty, včetně značky Lexus, se zvýšil o 20,5 procenta na 82.404 kusů. Evropskou jedničkou s podílem na trhu 18,6 procenta zůstal Volkswagen, i když jeho prodej se snížil o 3,8 procenta. Zájem o vozy značky Volkswagen klesl o devět procent, prodej vozů značky Škoda však stoupl o 14 procent. Dobrý měsíc zažily americké automobilky. Fordu díky zájmu o Volvo vzrostl prodej o 2,2 procenta. General Motors zaznamenal nárůst poptávky o 7,6 procenta, hlavně díky značkám Opel, Vauxhall a Chevrolet. Výkon jihokorejských automobilek byl v lednu smíšený. Počet registrací vozů Hyundai stoupl o 2,8 procenta, Kia však zaznamenala propad o 7,3 procenta, napsala agentura Reuters.

28.únor 2007