Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodej v Evropě v listopadu stoupl o 3,9 procenta

Zájem o nové automobily v Evropě se v listopadu meziročně zvýšil o 3,9 procenta na 1,22 milionu vozů. Oznámil to v pátek evropský svaz výrobců automobilů ACEA. Dodal, že v období od ledna do listopadu prodej stoupl o 0,8 procenta na 14,29 milionu vozů.
 
“Výsledek byl pozitivně ovlivněn dobrým výkonem německého trhu,” uvedl svaz. Němečtí spotřebitelé nyní nakupují nákladnější zboží před lednovým zvýšením sazby daně z přidané hodnoty na 19 ze současných 16 procent, píše agentura Reuters. V silném růstu v listopadu pokračovaly italská společnost Fiat a japonské automobilky. Fiat zvýšil prodej o 15,1 procenta na 95.225 vozů a prodej největší japonské automobilky Toyota stoupl o 10,6 procenta na 69.079 vozů. Japonský Nissan zvýšil prodej o 7,9 procenta a Honda o 16,6 procenta. Největší evropský výrobce automobilů Volkswagen zvýšil prodej o 11,1 procenta na 266.737 vozů po čtyřprocentním nárůstu v předchozím měsíci. Evropský prodej největší jihokorejské automobilky Hyundai, která chystá výstavbu závodu v České republice, však klesl o 3,8 procenta na 21.529 vozů. Údaje zahrnují členské státy Evropské unie bez Malty a Kypru a také Norsko, Švýcarsko a Island. V samotných nových členských zemích EU se prodej v listopadu zvýšil o 4,5 procenta na 62.991 vozů a v 11 měsících roku stoupl o 1,9 procenta na 676.381 vozů.

28.prosinec 2006