Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodej v Německu v lednu vzrostl o 11 procent

Prodej nových osobních automobilů v Německu se v lednu meziročně zvýšil o 11 procent na 220.800 vozů. Oznámil to svaz německého automobilového průmyslu VDA.

Upozornil, že loni v lednu byla poptávka po automobilech v Německu zasažena zvýšením daně z přidané hodnoty. V celém loňském roce prodej aut v Německu klesl o devět procent na 3,15 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň od sjednocení země v roce 1990. “Je tu šance na lepší rok, než byl 2007,” prohlásil prezident VDA Matthias Wissmann. “Údaje podle očekávání ukazují oživení na trhu, ten ale zatím nedosáhl úrovně z ledna 2006,” upozornil šéf německého svazu mezinárodních výrobců automobilů VDIK Volker Lange. Vyzval rovněž vládu, aby zavedla daňové úlevy a další pobídky pro nákup automobilů s nižšími emisemi a spotřebou. Německo je největším trhem s automobily v Evropě a automobilový průmysl hraje v jeho ekonomice klíčovou roli.
14.únor 2008