Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodej v Německu v prvním čtvrtletí klesl o deset procent

Zájem o nová osobní auta v Německu se v prvním čtvrtletí propadl o deset procent na 720.900 vozů. Oznámil to včera svaz německého automobilového průmyslu VDA.

Dodal, že německý trh je stále pod vlivem lednového zvýšení daně z přidané hodnoty. Domácí prodej samotných německých značek se ve čtvrtletí snížil rovněž o deset procent na necelých 500.000 vozů. Export německých automobilů však stoupl o 12 procent na rekordních 1,2 milionu vozů. V samotném březnu celkový prodej automobilů v Německu klesl o šest procent na 338.000 vozů. VDA nicméně předpokládá, že poptávka během roku stoupne díky novým modelům, pokračujícímu hospodářskému oživení a poklesu nezaměstnanosti. Svaz však již minulý měsíc snížil odhad letošního prodeje automobilů v Německu na 3,3 milionu z původně předpokládaných 3,4 milionu vozů, připomíná agentura Reuters. Německo je největším trhem s automobily v Evropě a automobilový průmysl hraje v jeho ekonomice klíčovou roli, protože na něm závisí každé sedmé pracovní místo. Podle odhadů VDA se navíc podílí téměř čtvrtinou na daňových příjmech a investicích v zemi.
14.duben 2007