Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodej v USA je na desetiletém minimu

Zájem o nová osobní a nákladních auta ve Spojených státech se v dubnu propadl o 14 procent na ročně přepočtených 14,4 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň od srpna 1998. Vyplývá to z údajů společnosti Autodata.

Americké automobilky vykázaly prudký pokles domácího prodeje zejména kvůli propadu poptávky po sportovně-užitkových vozech. Pokles se v USA nevyhnul ani některým hlavním zahraničním konkurentům, například největší japonské automobilce Toyota Motor, napsala agentura Reuters.
 
Prodej největší americké automobilky General Motors se snížil o 23 procent. Ford vykázal pokles o 19 procent a Chrysler o téměř 30 procent. Prodej Toyoty klesl zhruba o pět procent a prodej největší evropské automobilky Volkswagen o více než šest procent.
 
V loňském roce se celkový prodej automobilů ve Spojených státech snížil téměř o tři procenta na 16,14 milionu vozů. Dostal se tak na nejnižší úroveň od roku 1998. 
Americké spotřebitele od nákupů odrazují nebývale vysoké ceny pohonných hmot, propad trhu s bydlením a celkově slabší růst americké ekonomiky. Země nicméně zůstává s velkým náskokem největším trhem s automobily na světě.
17.květen 2008