Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodejci Suzuki dostali nový Ignis

U prodejců Suzuki se objevila modernizovaná verze Ignisu. Mini SUV disponuje pohonem všech kol AllGrip a vyjde cenově pod 400 tisíc korun. Jak funguje jeho mild-hybridní pohon?

KLÍČOVÉ NOVINKY:

Nový atmosférický čtyřválcový motor bez filtru pevných částic
Nové hybridní ústrojí s větší kapacitou baterie a mimořádně nízkou spotřebou
Nová automatická převodovka CVT spolupracující s mild-hybridním pohonem
Pokročilá bezpečnostní výbava tvořená mnoha asistenčními systémy
Jediné mild-hybridní mini SUV s pohonem 4×4 na trhu
S výjimkou elektromobilů a plug-in hybridů nejúspornější SUV 4×4 na trhu
Unikátní mix vyšší stavby karoserie s designem SUV a variabilním interiérem

Městské SUV přijíždí s novou pětidílnou maskou chladiče, která se odkazuje na modely Vitara a Jimny

Novou masku chladiče doplňuje přepracovaný nárazník s výše umístěnými mlhovými světly

S vylepšeným designem se pojí i nové odstíny laků. Zlatá, modrá, olivově zelená nebo písková dávají ještě více vyniknout tvarům Ignisu. Vybrané odstíny jsou k dispozici také ve dvoubarevném provedení se střechou v kontrastní černé.

HYBRIDNÍ POHON S VĚTŠÍ BATERIÍ

Pohon obstarává nový čtyřválcový atmosférický motor K12D, který standardně spolupracuje s elektromotorem ISG, připojeným přes plochý drážkový řemen. Spolu tak tvoří mild-hybridní pohon. Ten je nyní standardem pro všechny verze Ignisu. Ve srovnání s dosavadním Ignisem Hybrid byla kapacita baterie zvětšena více než trojnásobně – z 3 Ah na 10 Ah.

Mild-hybridní pohon je nejen účinný, ale také velmi kompaktní a lehký – celá elektrická soustava váží jen 10 kg. Díky tomu všechny nabízené verze Ignisu Hybrid, včetně varianty s pohonem všech kol AllGrip Auto, dosahují provozní hmotnosti méně než 1000 kg.

Lithiová baterie hybridního pohonu se nachází pod sedadlem řidiče, tudíž nijak nezmenšuje praktickou využitelnost interiéru. Elektromotor ISG nahrazuje běžný alternátor. Celý systém je maximálně účelný, počet přidaných součástí je omezený na nezbytné minimum, přičemž mild-hybridní technologie nijak nezvyšuje nároky na údržbu nebo uživatelský komfort. Ignis Hybrid je díky tomu možné používat bezpečně, bez jakýchkoliv omezení a bez starostí.

Mild-hybridní pohon umožňuje efektivně hospodařit s kinetickou energií. Elektromotor ISG, který v sobě kombinuje funkci startéru a generátoru, při zpomalování intenzivně dobíjí baterii. Tím ukládá energii, která by jinak při brzdění přišla nazmar, pro pozdější použití. Takto získaná energie pohání všechny elektrické systémy, když vůz stojí a spalovací motor se vypne. Dále pomáhá při zrychlování, když se ISG zapojí současně se spalovacím motorem. Elektromotor, který má parametry 2,3 kW a 50 Nm, zlepšuje akceleraci a snižuje spotřebu benzinu.

ATMOSFÉRICKÝ MOTOR

Nový benzinový motor K12D vychází z předchozího typu K12C, přináší však řadu zásadních změn. I nadále si zachovává atmosférické plnění, čtyři válce a objem 1,2 litru, což jsou na poměry městských aut velkorysé parametry. V zájmu zvýšení účinnosti vzrostl kompresní poměr z 12,5 : 1 na 13,0 : 1 a změnila se i charakteristika motoru. Nejvyšší výkon je 61 kW a maxima točivého momentu 107 Nm motor nově dosahuje už při 2800 otáčkách.

Konstrukční změny jsou inspirovány motorem K14D v novém Suzuki Vitara Hybrid a S-Cross Hybrid. Blok i hlava motoru jsou nové konstrukce, k tomu Suzuki přidává řadu technických inovací: sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců v konfiguraci 4-2-1 přepracovaný EGR ventil s chlazením variabilní časování nejen sacích, ale i výfukových ventilů (na straně sání VVT ovládané elektromotorem a na straně výfuku hydraulicky), aktivní chlazení pístů ostřikováním olejem řízené řídicí jednotkou motoru, olejové čerpadlo s proměnlivým průtokem, ventil pro regulaci průtoku chladicí kapaliny, který nahrazuje konvenční termostat

Motor K12D si zachovává unikátní, dále vylepšený systém nepřímého vstřikování DualJet se dvěma vstřikovači pro každý válec. Na jeden válec připadají dva sací ventily a nad každým z nich je vstřikovač paliva. Každá vstřikovaná dávka je složena ze dvou dílčích. Díky tomu se palivo lépe odpaří, dávkování je přesnější a palivo je lépe rozprostřeno ve spalovacím prostoru, což přispívá ke snížení spotřeby.
Díky unikátnímu systému vstřikování DualJet se motor K12D obejde bez filtru pevných částic a i tak splní nejpřísnější požadavky emisních norem na produkci pevných částic.

TŘI DRUHY PŘEVODOVÉHO ÚSTROJÍ: MANUÁL, AUTOMAT I 4×4

Nový Ignis Hybrid je standardně vybaven pětistupňovou manuální převodovkou, která zachovává odstupňování i stálý převod stávajícího modelu. V zájmu zlepšení jízdních výkonů a kompenzace větších odporů systému 4×4 má varianta s pohonem všech kol AllGrip Auto i nadále zkrácený stálý převod. Novinkou v nabídce je automatická převodovka CVT, vyznačující se vysokou účinností zejména v městském provozu a při jízdě ustálenou rychlostí.

Pohon všech kol AllGrip Auto má kompaktní konstrukci, jeho základem je viskózní spojka, která automaticky s počínajícím prokluzem předních kol připojí k pohonnému ústrojí ta zadní. Pohonu AllGrip Auto sekunduje elektronický systém Grip Control, který cíleným přibrzďováním jednotlivých kol usměrňuje přenos síly na kola s lepší přilnavostí. Modely Ignis Hybrid s pohonem všech kol jsou také standardně vybaveny asistentem pro sjíždění svahů, který usnadňuje manévrování v prudkých klesáních, zejména při jízdě mimo asfalt. Možnost zvolit pohon všech kol je klíčovou konkurenční výhodou Ignisu a jedním ze základních kamenů jeho oblíbenosti. Variantu 4×4 na českém trhu dlouhodobě volí celých 37 % zákazníků.1

SUV S NÍZKOU SPOTŘEBOU

S udávanou kombinovanou spotřebou 3,9 l/100 km patří Ignis Hybrid k nejúspornějším modelům na trhu bez externího dobíjení. Emise CO2 dosahují pouhých 89 g/km. Stejně výlučné je postavení Ignisu Hybrid mezi „čtyřkolkami“ – varianta AllGrip Auto dosahuje kombinované spotřeby 4,2 l/100 km, a je tak s odhlédnutím od elektromobilů a plug-in hybridů vůbec nejúspornějším SUV s pohonem všech kol na trhu.2

CENY A VÝBAVA

Nový Ignis Hybrid je i nadále dostupný ve třech úrovních výbavy. Už základní provedení Comfort má mimořádně bohatou výbavu. Vedle běžných položek, jako je klimatizace nebo elektrické stahování oken, obsahuje také LED světlomety doplněné o světelný senzor a LED denní svícení, zadní LED svítilny nebo asistent rozjezdu do kopce. Na budoucnost myslí sériově dodávaný přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB.

Nejžádanější varianta Premium přidává mimo jiné multimediální systém s parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel, variabilní zadní sedadla, litá kola nebo střešní ližiny.

V případě varianty 4×4 je standardem také asistent sjíždění svahů a stabilizační systém pro jízdu v terénu Grip Control. Ignis Hybrid Premium s pohonem všech kol AllGrip doplňuje unikátní mix vlastností atraktivní cenou 377 900 Kč (aktuálně s akční slevou 20 000 Kč platnou do 30. 9. 2020).

Vrcholná výbava Elegance je nabitá nejmodernějšími technologiemi. Nabídne například bezklíčový vstup a startování tlačítkem, automatickou klimatizaci nebo u nejmenších vozů na trhu ojedinělé elektrické stahování i u zadních oken. O komfort řidiče a bezpečnost posádky se starají systémy varování před nechtěným opuštěním pruhu, sledování únavy řidiče a automatické nouzové brzdění DCBS.

Zdroj: Suzuki, Dominika Baborská
19.červen 2020