Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodeje aut do srpna nižší než loni

Zájem o nová osobní a lehká užitková auta v Česku se za sedm měsíců roku meziročně propadl o 13 procent na 107.287 vozů. Za poklesem stojí zejména nižší zájem firem, jejichž poptávka klesla o čtvrtinu. Oznámil to tento týden tajemník SDA Pavel Tunkl.

Samotný prodej osobních vozů vzrostl o osm procent na 93.378 vozů. Statistiku ale zkresluje přesun části vozů dosud vykazovaných jako lehké užitkové kvůli možnosti odpočtu daně z přidané hodnoty. Od letošního dubna je možné odpočet uplatnit i u osobních aut. Prodej lehkých užitkových aut klesl o 62 procent na 13.909 vozidel. 

   Nejprodávanější značkou byla Škoda s prodejem 25.562 vozů, což je o tři procenta méně než loni. Následuje Ford s růstem o 54 procent na 9526 prodaných kusů a Volkswagen, který prodal 6738 vozů, což představuje čtvrtinový růst. Na dalších místech skončily značky Renault a Hyundai. 

    Poptávka po nákladních vozech se kvůli ekonomické recesi snížila o 56 procent na 2897 aut a u autobusů poklesla o 45 procent na 347 vozidel. Prodej motocyklů se snížil o čtvrtinu na 14.023 strojů.
16.srpen 2009