Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodeje Citroënu loni táhlo Berlingo

Český Citroën loni prodal celkem 8343 vozů (kombinovaný výsledek OA + LUV) a zaznamenal tak 11. místo mezi značkami a 3,1% podíl na trhu. Výsledky okomentoval šéf značky František Neuman. Co chystá na letošek?

Z celkového počtu prodaných aut této značky bylo 6552 osobních a 1791 lehkých užitkových vozidel. Nejsilnějším měsícem z hlediska prodejů pak byl pro značku srpen, kdy se podařilo prodat 1180 vozů.

Rok 2019 byl pro Citroën také rokem oslav výjimečného výročí 100 let od založení značky. Na velkém zářijovém setkání jejích příznivců jej společně s českým zastoupením oslavilo více než 10 000 lidí. Skvělým zakončením roku pak bylo převzetí speciálního ocenění pro nejlepšího importéra Citroën za rok 2018 – Citroën Best Importer Award 2018 – přímo z rukou Generální ředitelky Citroën.

OSOBNÍ AUTOMOBILY

V segmentu osobních automobilů byl pro Citroën již tradičním bestsellerem model BERLINGO třetí generace s ročním prodejem 2498 ks, u nějž firemní i soukromí zákazníci oceňují zejména jeho multifunkčnost, technickou vyspělost a v neposlední řadě velký zavazadlový prostor, které jej odlišují od jiných podobně koncipovaných vozů.

Citroen Berlingo

Nynější vlajková loď značky, nové SUV Citroën C5 Aircross, které v Evropě registruje od svého uvedení na trh v lednu tohoto roku již 100 000 prodaných vozů, si postupně získává přízeň i českých zákazníků svým jedinečným designem, komfortem, příkladnou modularitou, ale i 20 podpůrnými technologiemi řízení. Po počátečním nižším povědomí o tomto novém zástupci velmi nabitého segmentu vozidel SUV, posílil C5 Aircross v druhé polovině roku prodeje na celkových 456 aut (převážně v nejvyšší výbavě SHINE a s nejsilnějšími motorizacemi).

Pro letošní rok má značka za cíl zdvojnásobit prodeje tohoto vozu, který je nejprostornějším modelem ve své třídě.

V průběhu tohoto roku také očekáváme příchod hybridní verze, která tak doplní nabídku motorů o nízkoemisní variantu.

LEHKÉ UŽITKOVÉ AUTOMOBILY

V segmentu lehkých užitkových vozů byl i v roce 2019 nejúspěšnějším modelem Citroënu JUMPER s 1290 prodanými vozy, čímž potvrdil svoji roli jasné jedničky v rámci nabídky užitkových vozů Citroën.

Kromě standardních továrních verzí Citroën také ve spolupráci se svými dodavateli stále rozšiřuje nabídku přestaveb a vestaveb. Pro snadnější orientaci tak spustil i portal www.CITROENprestavby.cz, kde je možné velice jednoduchou cestou získat ucelený přehled o možnostech přestaveb vždy pro všechny modely, kterých se týkají.

2020

Citroën, který už 100 let dělá automobily dosažitelnými pro všechny, si nyní klade nový cíl – v roce 2020 zpřístupnit všem elektromobilitu. Proto se v tomto roce chystá uvést na trh hned 6 nízkoemisních modelů.

Po úspěchu loňské sběratelské edice „Origins“, oslavující v roce 2019 sté výročí značky, nabídne Citroën také v roce 2020 speciální průřezovou řadu s názvem „C-Series“. Odkazuje na „C“ jako Citroën a na komfort (Confort) a charakter (Caractère) designu jeho modelů. Tato speciální edice vyniká specifickými barvami a materiály a přitahuje atraktivní výbavou zvyšující komfort. Prvním modelem řady „C-Series“ na trhu je SUV C3 Aircross, následované modelem C4 Cactus. V první polovině roku 2020 se pak chystají C3, SUV C5 Aircross, Berlingo a C4 SpaceTourer (prodej v závislosti na daném trhu).

Co chystá ředitel značky Citroën František Neuman?

„V příštím roce nás čeká několik novinek – kromě faceliftu Citroënu C3, jehož mezinárodní představení se chystá v únoru a v Čechách jej čekáme v polovině roku, to bude také plug-in hybrid C5 Aircross, který by měl být v ČR k dispozici od léta. Koncem roku se pak chystá nový vůz nižší střední třídy, nástupce modelu C4 a C4 Cactus. Kromě benzinu a dieselu přijde také v elektrické variantě. Počínaje letoškem bude mít každý nový model Citroënu elektrickou, nebo plug-in hybridní alternativu. Stále ale věříme i našim dieselovým motorům, jejichž nejnovější generace vykazují velmi dobré výsledky z hlediska vykazovaných emisí a splňují nejpřísnější normy, což potvzují i nezávislá měření organizace Euro NCAP. A samozřejmě budeme i nadále dbát na udržení kvality poskytovaných služeb.“

TK Citroën 14. května 2019, Pragovka. František Neuman si loni stěžoval na nízké kvóty od továrny a odstartoval akce ke oslavě 100 let výročí značky

Zdroj: Citroen, Šárka Kubíčková
22.leden 2020