Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodeje do srpna klesly o 12,6 procenta

Zájem o nová osobní a lehká užitková auta od ledna do srpna klesl meziročně o 12,6 procenta na 120.416 vozů. Podrobné údaje jsou k dispozici na http://portal.sda-cia.cz, upozornil tajemník SDA Pavel Tunkl.

Samotný prodej osobních aut se kvůli přesunu zájmu firem z užitkových na osobní vozy zvýšil o devět procent na 105.552 kusů. 

    Za přesun poptávky může fakt, že od letošního dubna mohou firmy odečítat daň z přidané hodnoty nejen u užitkových, ale také u osobních vozů. Celkově ale poptávka firemních klientů po osobních a užitkových vozech klesla o 23 procent. V samostatné kategorii užitkových aut se pak prodej propadl o 64 procent na 14.864 vozů. 

    Nejprodávanější značkou osobních vozů byla Škoda s poklesem o dvě procenta na 28.967 vozů. Druhý Ford prodal 10.604 kusů, což je o polovinu více než loni, a třetí Volkswagen zvýšil prodej o 23,6 procenta na 7500 vozů. 

    Prodej nákladních automobilů se od ledna do konce srpna snížil o 56 procent na 3225 aut, odbyt autobusů zaznamenal pokles o 40,6 procenta a motocyklů o 25,7 procenta.
14.září 2009