Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodeje Mazdy se vracejí na úroveň před pandemií

Mazda Motor Corporation zveřejnila finanční a prodejní výsledky za první polovinu fiskálního roku. V období od 1. dubna do 30. září 2020 prodala po celém světě 578 000 vozů.

„Na globální prodej vozů Mazda má pochopitelně vliv pandemie covid-19, přesto firma ve všech regionech hlásí ve druhém čtvrtletí meziroční zlepšení. Na domácím trhu automobilky v Japonsku se ve druhém čtvrtletí prodalo 48 000 vozů, celkově za první pololetí pak 74 000,“ uvedla automobilka.

V Severní Americe dosáhl meziroční růst ve druhém čtvrtletí 1 % se 104 000 vozy, za první pololetí se jich celkově prodalo 185 000. V Číně firma zaznamenala za tři měsíce růst o 1 % na 56 000 vozů, celkově jich od dubna do září bylo 117 000.

V Evropě* prodeje dosáhly čísla 54 000 za druhé čtvrtletí a 82 000 za první pololetí fiskálního roku. Zástupci firmy předpokládají, že tržby v druhém pololetí dále porostou, v evropském regionu by se tedy mělo podařit splnit prodejní plán 196 000 vozů. Velký podíl na tom má vylepšená produktová řada, do níž patří elektromobil Mazda MX-301 a model Mazda CX-3 pro rok 20212.

Výdělky společnosti se ve druhém čtvrtletí oproti prvnímu rovněž vylepšily díky lepším prodejním číslům a snížení fixních nákladů. To vedlo ke kladnému cash flow v hodnotě 95,1 miliardy ¥ (786,0 mil. €).

Za první polovinu fiskálního roku ohlásila Mazda čisté tržby ve výši 1 115,8 miliardy ¥ (9,2 miliardy €**) a provozní ztrátu ve výši 52,9 miliardy ¥ (437,1 milionu €**). Čistá ztráta činila 93,0 miliardy ¥ (768,6 milionu €**).

Ve většině regionů se tržby i produkce vrátily na úroveň před pandemií, takže se celoroční prognóza nemění. Mazda bude i nadále monitorovat ekonomickou situaci i trendy v poptávce po automobilech na všech trzích, které svými vozy zásobuje.

* včetně Ruska

** Zdroj: Konsolidované finanční výsledky společnosti Mazda Motor Corporation za druhé čtvrtletí fiskálního roku končícího 31. březnem 2021; výsledky v eurech za první pololetí se kalkulovaly s poměrem €1 = 121

1 Spotřeba elektřiny vozu Mazda MX-30 činí 19 kWh na 100 km, emise CO₂ jsou 0 g/km (WLTP kombinovaná spotřeba). Vozy jsou homologované v souladu se schvalovacím postupem WLTP (nařízení EU 1151/2017; nařízení EU 2007/715).

2 Spotřeba vozu Mazda CX-3 Skyactiv-G 2.0 podle normy WLTP (kombinovaná): 7,1–6,2 l na 100 km; emise CO₂ (kombinovaná spotřeba) 160–140 g/km. Vozy jsou homologované v souladu se schvalovacím postupem WLTP (nařízení EU 1151/2017; nařízení EU 2007/715). Spotřeba podle normy NEDC (kombinovaná) 6,0–5,3 l na 100 km; emise CO₂ podle normy NEDC (kombinovaná) 136–121 g/km. Pro účely srovnávání odpovídají uvedené hodnoty normě NEDC v souladu s prováděcím nařízením EU 1153/2017.

Zdroj: Mazda, Markéta Kuklová
13.listopad 2020