Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodeje na Slovensku v 1. čtvrtletí rostly

Škodovka zůstala v prvním čtvrtletí letošního roku nejprodávanějším autem na slovenském trhu, i když její tržní podíl se ve srovnání s loňským rokem snížil o necelé čtyři procentní body na 20,74 procenta. Celkem se počet registrací nových aut v zemi zvýšil o více než pětinu na 21.744 vozů. Informovalo o tom slovenské Sdružení automobilového průmyslu (ZAP).

Škoda prodala za leden až únor 4510 aut. Na dalších příčkách se umístily francouzské značky Peugeot a Renault. Tržní podíl obou automobilek činil 7,02 procenta. Peugeot si však vedl o vlásek lépe, když do konce března prodal o jedno vozidlo více než Renault. 
 
 
V prvním čtvrtletí přibylo do policejních statistik i 285 nových nákladních aut s hmotností od 3,5 do 12 tun. To je téměř stejný počet jako loni. Největší podíl na trhu si udrželo Iveco (36,1 procenta). Druhá byla značka Mitsubishi Fuso s podílem 18,3 procenta a první trojku doplnil MAN s podílem 11,2 procenta.
 
 
Zhruba o čtvrtinu na 1067 vozů stoupl od začátku roku odbyt těžkých nákladních aut nad 12 tun. V čele této kategorie se s více než pětinovým podílem drží Volvo, následuje Scania a Iveco. Počet nových registrací autobusů vzrostl o 53,8 procenta na 123; nejlépe se na Slovensku daří firmám SOR a Irisbus.

20.duben 2008