Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodeje Škody v Česku míří dolů

Škoda v březnu 2013 dodala zákazníkům na celém světě 83 800 vozů, o dvanáct procent méně než ve stejném měsíci předcházejícího roku (březen 2012: 95 200).

Od ledna do března 2013 dodala ŠKODA zákazníkům 220 400 vozů (první čtvrtletí 2012: 242 700), což představuje pokles o 9,2 procenta. Vývoj prodejů značky ŠKODA v prvním čtvrtletí je ovlivněn zejména generační obměnou modelů a náběhem výroby modelu ŠKODA Octavia.

Své stopy zanechala také trvale slabá kondice většiny evropských automobilových trhů.Na celkově klesajícím západoevropském trhu se ŠKODA v březnu a prvním čtvrtletí roku 2013 vyvíjela lépe než trh. V březnu dodala značka zákazníkům zhruba 38 300 vozů (březen 2012: 41 500; -7,7%), v prvním čtvrtletí činily dodávky 90 400 vozů (2012: 98 500; -8,3%). Tržní podíl v západní Evropě vzrostl k 31. březnu na téměř 3,1 procento.

V Německu – na druhém největším trhu značky ŠKODA – posílila značka svou pozici největšího importéra i přes meziroční pokles dodávek o 9,8 procent na 13 100 vozů (březen 2012: 14 500). Ve Velké Británii vzrostly dodávky zákazníkům v březnu o 21,4 procenta na více než 10.000 vozů (březen 2012: 8 300). V Dánsku vzrostly v březnu dodávky dokonce o 155,4 procenta na více než 1 200 vozů.

Ve východní Evropě prodala značka ŠKODA v březnu více než 10 300 vozů (březen 2012: 11 600; -11,3 %). V prvním čtvrtletí dosáhl počet dodávek zhruba 25 200 vozů (leden až březen 2012: 28 300; -10,9 %). V Rusku dodala ŠKODA v březnu svým zákazníkům 7 700 vozů (březen 2012: 8 100; -5,4 %). Od ledna do března bylo ruským zákazníkům dodáno více než 18 600 vozů (první čtvrtletí 2012: 19 200; -2,9 %).

Ve střední Evropě dosahovala ŠKODA v březnu lepších výsledku než celkově slabý trh. Automobilka zákazníkům dodala 10 400 vozů (březen 2012: 11 500;-9,4 %). Tržní podíl v březnu vzrostl na 18,04 procenta (březen 2012: 17,07 %). V prvním čtvrtletí 2013 představovaly prodeje společnosti ŠKODA ve střední Evropě 28 800 vozů, o 11,9 procenta méně než ve stejném období minulého roku, kdy dodávky činily 32 700 vozů.

V České republice dodala značka zákazníkům více než 4 600 vozů (březen 2012: 5 300; -12,6 %). Od ledna do března prodala značka na svém domácím trhu 12 600 vozů (2012: 14 200; -11,5 %), tržní podíl ale v prvních třech měsících vzrostl na 33,4 procenta (2012: 32,5 %). 

12.duben 2013