Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodeje v ČR nižší o 12,4 procenta

Zájem o nová auta v prvním pololetí klesl o 12,4 procenta na 92.100 vozů. Uvedli to zástupci Svazu dovozců automobilů na úterní tiskové konferenci.

Za poklesem stojí zejména hospodářská recese, kvůli které se propadl prodej firemním zákazníkům o čtvrtinu. Samotný prodej osobních vozů vzrostl o 7,9 procenta na 79.228 kusů.

Nárůst byl ale způsoben přesunem části prodávaných automobilů z kategorie lehkých užitkových, ve které se po úpravách prodávaly kvůli možnosti odpočtu DPH. Ten je od letošního dubna možný i v kategorii osobních vozů. Na rozdíl od firemních klientů se v této kategorii díky akčním nabídkám zvýšila poptávka domácností. 

Nejprodávanější značkou osobních vozů zůstává Škoda s prodejem 21.833 automobilů, následuje Ford s odbytem 7974 vozů a Volkswagen, který prodal 5793 aut. 

Zájem o lehké užitkové vozy se po zavedení odpočtu DPH i pro osobní auta snížil o 59,4 procenta na 12.872 automobilů. I v této kategorii vede Škoda s prodejem 2507 aut, následuje Volkswagen (1625 vozů) a Ford (1348 kusů).

18.červenec 2009