Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodeje v Evropě klesly o 8,2 procenta

Počet registrací nových vozidel v Evropě se v září navzdory vyššímu počtu pracovních dní snížil o 8,2 procenta na 1,304.583 a byl nejnižší pro tento měsíc od roku 1998. Za propadem stojí finanční krize. Nové země ale rostou.

"Září je obvykle silným měsícem pro prodej aut, který má tendenci oživit po klidných letních měsících," uvádí se v prohlášení asociace ACEA. Za devět měsíců roku prodej v zemích Evropské unie bez Malty a Kypru a na Islandu, v Norsku a Švýcarsku klesl o 4,4 procenta. 
    Finanční krize omezuje schopnost automobilového sektoru financovat svůj denní provoz a investovat do nových technologií, zvláště pro výrobu vozů šetrnějších k životnímu prostředí. Současně s tím klesá poptávka, protože spotřebitelé kvůli nejisté finanční situaci nejsou ochotni uskutečňovat velké nákupy a zhoršil se jim přístup k úvěrům, dodala ACEA. 
 
    V západní Evropě se prodej nových aut snížil o 9,3 procenta na 1,21 milionu vozů. Z jednotlivých zemí si nejlépe vedly Francie a Německo. Ve Francii se prodej zvýšil o 8,4 procenta ve srovnání se srpnovým poklesem o 7,1 procenta. V Německu se pak prodej snížil pouze o 1,5 procenta. V srpnu se propadl o 10,4 procenta. Naopak v Británii se počet registrací propadl o 21,2 procenta a ve Španělsku o 32,2 procenta. V Itálii prodej klesl o 5,5 procenta. 
 
    Prodej v novějších členských zemí EU stoupl o 7,5 procenta na 93.275 vozů. V České republice se prodej zvýšil o 32,2 procenta a v Rumunsku o 17,4 procenta. V Maďarsku naopak klesl o 17,4 procenta. 
 
    Z jednotlivých automobilek General Motors zaznamenal propad prodeje o 18,1 procenta. GM v Evropě prodává vozy značek Opel, Vauxhall, Chevrolet a Saab a minulý týden firma oznámila, že omezí výrobu v Evropě. Prodej Nissanu se snížil o 5,2 procenta. Odbyt vozů největší evropské automobilky Volkswagen, která zahrnuje i značky Audi, Seat a Škoda, stoupl o 1,4 procenta, napsala agentura Reuters.
25.říjen 2008