Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodeje v Německu vyšší o 40 procent

Prodej nových automobilů v Německu se v březnu meziročně zvýšil o 40 procent na zhruba 401.000 vozů díky takzvanému šrotovnému, jež zavedla německá vláda. Oznámil to dnes svaz mezinárodních výrobců automobilů VDIK.

Německo je největším automobilovým trhem v západní Evropě. Německá vláda v letošním roce začala vyplácet bonus 2500 eur (téměř 70.000 korun) za koupi nového energeticky úsporného automobilu a sešrotování nejméně devět let starého vozu. 
    Protikrizové opatření pomohlo nejen německým výrobcům automobilů, ale také české firmě Škoda, jejíž nová Fabia se v únoru stala druhým nejprodávanějším modelem na německém trhu. 
    Strany německé vládní koalice se minulý týden podle médií shodly na navýšení prostředků určených na šrotovné z dosavadních 1,5 miliardy eur (přes 40 miliard korun). Objem dodatečných prostředků zatím není znám. 
    "Rozhodnutí navýšit prostředky přišlo právě včas, protože původně schválené peníze docházejí," prohlásil šéf VDIK Volker Lange. Dodal, že tento program je klíčový pro podporu spotřebitelské důvěry a stabilizaci poptávky. 
    Podobná vládní opatření podpořila poptávku po automobilech také v dalších evropských zemích. Ve Francii se v březnu prodej zvýšil zhruba o osm procent a mírný nárůst zaznamenala rovněž poptávka v Itálii. Pokles prodeje ve Španělsku zpomalil na 39 procent z únorových 49 procent.
16.duben 2009