Kategorie
Značky
Regiony
 
 

ESSOX: autobazary odmítnou více než polovinu vozů

Průměrné stáří nabízených vozů v autobazarech je 7 let. Seriózní autobazary nabízené automobily prověřují a poskytují garance a záruky včetně možnosti výměny vozu bez udání důvodu. Kolik jich vrátí majitelům?

Navíc standardně při prodeji umožňují klientům prohlídku vozu nezávislým technikem. Pokud ji autobazar odmítne, měl by spotřebitel od koupě ustoupit.

„Pokud uvažujete o nákupu ojetého automobilu, doporučuji obrátit se na seriózní prodejce s kvalitním zázemím, kteří investují do prověřování nejen technického stavu, ale i původu vozu,“ říká Luděk Čermák obchodní ředitel společnosti ESSOX, která se na financování automobilů specializuje a ročně profinancuje více než 22 000 vozů.

Statistiky prodejců bohužel potvrzují, že majitelé se snaží do bazarů prodat vozy v jakémkoliv stavu. „Odmítáme vykoupit přibližně 70 procent vozů, především kvůli špatnému technickému stavu, přetočeným tachometrům nebo kvůli tomu, že majitel vozu čelí exekuci,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA.

Takové vozy pak mnohdy končí v soukromé inzerci s nízkou prodejní cenou, protože seriózní autobazary o ně nemají zájem. Zájemce o takový vůz se tak může dostat velmi snadno do problémů.

Při výběru vozu „z druhé ruky“ se spolehněte nejen na renomovaného prodejce, ale věnujte pozornost i prověření původu vozu a třem základním vjemům: vizuální kontrolu, ověření technického stavu u odborníka a testovací jízdu.

Prozkoumejte vůz pohledem

  • Zkontrolujte neporušený lak vozu i stav interiérových prvků – opotřebení čalounění, pedálů, volantu či řadicí páky. Pozornost byste měli věnovat také elektrickým segmentům a zkontrolovat, zda-li svítí všechna světla včetně brzdových a směrových.
  • Vyzkoušejte také plynulost elektrického ovládání okének a funkčnost klimatizace.
  • Nezapomeňte ani na výfukový kouř, jehož barva může signalizovat případné nedokonalosti motoru.
  • Zjistěte, jak reagují kontrolky na palubní desce. Pokud zhasnou všechny najednou případně kontrolka air bagů současně s jinou, může to signalizovat jejich nefunkčnost a vůz pravděpodobně havaroval.

Prohlídka vozu na rampě

  • Nechte si vůz zkontrolovat na rampě odborníkem, který prověří přední i zadní nápravu a vyloučí případný odklon os, což by mohlo signalizovat, že vozidlo havarovalo.
  • Podobným způsobem si nechte prověřit podvozek, brzdy, tlumiče, kola i pneumatiky.

Testovací jízda

  • Posledním článkem by pak měla být testovací jízda, která odhalí případné nedostatky motoru či převodovky.

 

 

Zdroj: Petra Hermelová
12.listopad 2019