Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Průzkum: Jaký má být nákup auta budoucnosti?

Víc než třetina lidí by chtěla, aby pro pořízení jejich příštího auta stačil jeden jediný podpis. Přes 45 % českých zákazníků by za největší zefektivnění považovalo to, že o voze budou mít předem všechny potřebné a pravdivé informace. Vyplývá to z průzkumu, který mezi českými řidiči realizovala společnost Raiffeisen – Leasing.

Nákup vozu na jediný podpis, kdy se vše potřebné převede a propíše automaticky. To by za největší zefektivnění považovalo 34,3 % lidí.

Dlouhodobě roste poptávka po službách, které maximálně zjednoduší celý postup při pořizování nového vozu. Klienti preferují pohodlná řešení, jako je například online rozhraní nebo mobilní aplikace,” potvrzuje Jaroslav Kumbera ze společnosti Raiffeisen – Leasing. Ta v loňském roce uvedla na český trh vlastní aplikaci LiLi, která kombinuje virtuální realitu, úvěrovou kalkulačku a možnost vyřídit samotné financování. “Výsledky průzkumu jen potvrzují, že digitální nástroje budou při nákupu auta hrát do budoucna stále větší roli,” říká Jaroslav Kumbera, který má na starosti právě financování osobních a užitkových vozů.

Jaroslav Kumbera

Výhodou digitálních řešení může být i fakt, že zájemcům mohou poskytnout detailní informace o prohlíženém autě, a to v reálném čase. 45,7 % respondentů průzkumu uvedlo, že právě dostupnost potřebných a pravdivých informací o vybraném voze by do budoucna ocenili jako největší zefektivnění.

Spočítat si splátky jde snáz než získat jistotu o kvalitě vozu

Přitom jen necelých 9 % lidí připouští, že se při nákupu auta někdy “spálili” do té míry, že se nově pořízeného vozu museli zbavit. Tam, kde k tomu došlo, byla nejčastější příčinou skrytá vada vozu (64,4 %), mnohem méně často spočíval omyl v tom, že auto nakonec nevyhovovalo původní představě, třeba v otázce spotřeby či výkonu (15,6 %). Nejméně častým důvodem byly příliš vysoké náklady, které si předtím zákazník špatně spočítal (2,2 %).

Také podle Jaroslava Kumbery platí, že zájemci o nové auto umějí realisticky zhodnotit svou finanční situaci. “Složitější už je posoudit, zda daný vůz vyhovuje kvalitativně. Proto je dobré využívat například důvěryhodné online katalogy a porovnat vybraný typ vozu s jinými nabídkami na trhu,” doporučuje.

Respondenti průzkumu také měli možnost vyhodnotit, do jaké míry by uvítali zefektivnění v podobě jednoduché a srozumitelné kupní smlouvy a převzetí auta do týdne od jejího podpisu. Tyto dvě oblasti označilo za prioritu jen asi 10 % lidí.

Zdroj: AMI
4.srpen 2021