PSA zvažuje novou nízkonákladovou značku
Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën uvažuje o vytvoření nové značky pro své nízkonákladové vozy v Evropě. Informoval o tom deník La Tribune bez uvedení zdrojů.
Firma podle listu přemýšlí o dovozu svých budoucích nízkonákladových modelů vyráběných v rozvíjejících se zemích do západní Evropy a hledá pro tyto vozy novou značku, aby nepoškodila image svých tradičních značek Peugeot a Citroën. Jednou z možností je údajně i použití některé z existujících značek, které firma vlastní, jako je například Talbot, napsala agentura Reuters.
Automobilka PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí zvýšila zisk o téměř polovinu na 733 milionů eur. Výsledky podpořily zejména předchozí opatření na snížení nákladů a zlepšení výkonnosti, které kompenzovaly nárůst nákladů na energii a suroviny.
PSA má v České republice společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota. Jejich kolínský závod loni vyrobil 308.478 vozů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Ve srovnání s rokem 2006 vzrostla produkce o více než pět procent. Výroba se rovnoměrně rozdělila mezi všechny tři modely.