Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Renault řeší problém se shořelým Méganem

Kroměřížský dealer Renaultu Kromexim řeší problém se zákazníkem, kterému shořel jeho Mégane na dálnici D1. Kauzu popsal server novinky.cz, stanovisko ke sporu vydal 10. dubna i dovozce Renault ČR.

Třicetiletému muži z Brněnska začal jeho takřka nový renault hořet na dálnici D1, v autě s ním přitom jela manželka a dvě malé děti. Z vozu se jim podařilo uniknout.

Podle serveru novinky.cz si muž koupil nový Megane v listopadu 2017 v kroměřížském autosalonu a servisu Kromexim. Nečekané problémy ale musel řešit už po necelém roce. Loni v říjnu po neustálém kolísání hladiny oleje mu v Kromeximu nakonec v rámci záruky vyměnili celý motor. Auto mělo v tu dobu najeto pouhých 12 300 kilometrů. Nakonec mu vůz shořel, údajně bez varování a po vznícení v motorové části.

Majitel auta chce po autosalonu přibližně půl milionu korun, 300 tisíc za auto, 100 tisíc za věci v něm shořelé a dalších 100 tisíc jako nemajetkovou újmu. „Děti po tom několik dní nemluvily, manželka má doteď problémy s řízením. Shořely tam dvě dětské autosedačky, dárky na Vánoce od rodiny, kočárek, elektronika, přenosná postýlka, osobní věci, doklady, oblečení,“ vypočetl muž.

Kromexim sitauci řeší

Kroměřížský autosalon pro Právo potvrdil, že situaci řeší. „Vlastník vozidla Renault Megane uplatnil jako spotřebitel více nároků. Naše společnost nárok spočívající v odstoupení od smlouvy akceptovala. Co se týká uplatnění nemajetkových škod, tyto vyčíslené nároky jsme uplatnili v rámci pojištění podnikatelských rizik a zavázali se poskytnuté plnění těchto nároků vyplatit,“ prohlásil ředitel Peter Mamrilla.

Přijmout zodpovědnost za vznik požáru ale prodejce zatím odmítá. „Nebyla doposud prokázána souvislost se servisním zásahem na vozidle a jeho požárem. Požár nenastal hned po předání vozidla zákazníkovi, ale zákazník s vozidlem dle našich informací odjel na dovolenou a požár nastal až při zpáteční cestě,“ dodal Mamrilla.

Komuniké Renaultu ČR

„Klient a řidič nešťastné události ani nikdo jiný nás do dnešního dne jako výrobce nekontaktoval a nemohli jsme se tak s případem starým několik měsíců seznámit a vyjádřit se k němu. Autorizovanému servisu Autosalonu Kromexim v Kroměříži vyjadřujeme plnou podporu k co nejrychlejšímu vyřešení případu, včetně zajištění mobility pro klienta, pokud si to bude přát,“ uvedl import.

Informace uvedené v článku novinky.cz jsou podle něj nepřesné a neodpovídají faktickému stavu věci. „Veškeré závěry o příčině požáru jsou předčasné, dokud nebude vozidlo řádně ohledáno,“ uvedl Renault ČR.

 

 

 

 

Zdroj: Právo, novinky.cz, Renault ČR, FOTO: archiv postiženého motoristy
10.duben 2019