Kategorie
Značky
Regiony
 
 

SAP: jedno osobní auto připadá na 2,54 obyvatele

Dle analýzy Sdružení automobilového průmyslu v ČR připadá jeden osobní automobil na 2,54 obyvatele. Na konci roku 2005 to bylo 2,59.

Mezi jednotlivými kraji České republiky však existují značné diference. V hlavním městě Praze se tento poměr snížil již na 1,95 (na konci roku 2005 to bylo 1,97). Na opačném konci stojí kraj Moravskoslezký s poměrem 3,10 (na konci roku 2005 to bylo 3,17). Průměrný věk osobních automobilů mírně vzrostl – z 13,82 roku v konci roku 2005 na 13,84 roku k 30. červnu 2006. Průměrný věk osobních automobilů i počty obyvatel na 1 osobní automobil se liší i mezi jednotlivými bývalými okresy ČR. Z tohoto pohledu nejmladší vozový park nemá hlavní město Praha, ale okres Praha –západ, nejstarší osobní automobily jsou v okrese Jeseník. Nejrozšířenější značkou na českých silnicích je ŠKODA (přes 44 % ze všech registrovaných vozidel. Podle jednotlivých modelů této značky je to Škoda Felicia (včetně Combi) s celkovým počtem 397 215 kusů, což je již více, než činí součet modelů Š 120 a Š 105 (celkem registrováno 390 047 ks).

31.srpen 2006