Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Šestá generace Golfu přijde 8. prosince

Na český trh přichází 8. prosince šestá generace Volkswagenu Golf. Má to být nejtišší verze všech dob, vystrojená už v základu opulentní výbavou. Značka v tuzemsku spoléhá i na relativně nízkou startovní cenu  359 900 korun.

Historie modelové řady se začala psát v roce 1974, kdy už šel z módy starší Brouk. Nový Golf opustil tradici motoru uloženého vzadu a vsadil na tehdy moderní návrh: kompaktní samonosnou karosérii se sklopným víkem zavazadlového prostoru a pohonem vpředu uloženými motory. Model se začal velmi dobře prodávat, se sklopným víkem vzadu byl praktičtější než Brouk a na přání se dodával v 5-dveřovém provedení. Kromě toho byl rychlejší a jízda s ním byla bezpečnější. Golf s malým čtyřválcovým motorem 1,1 litru o výkonu 37 kW dosahoval rychlosti až 140 km/h. S větším zážehovým motorem 1,5 litru a výkonem 51 kW jezdil až 160 km/h. To byl na sedmdesátá léta slušný výkon. Za 34 let výroby Golfu se vystřídaly další čtyři generace.
 
Jaká je ta letošní? „Tvar karoserie auta stále vychází z původního konceptu, tedy pětidveřový vůz s krátkým předním a dlouhým zadním převisem a silným zadním sloupkem. Zůstávají také tradiční kulatá přední světla a šikmá záď. Koncept tedy vychází tedy z historie, ale má spousty nových prvků. Mřížka čelní masky je užší, blatníky mají výrazné oblouky  a zapracovali jsme i na takových detailech, jako jsou zrcátka,“ řekl českým novinářům přímo v místě výroby, německém Wolfsburgu, jeden z designérů auta Andreas Mindt.
 
V Česku má kromě tradice a designu přitáhnou zákazníky i cena, která dává zapomenout za někdejší Golfy za půl milionu korun. „Budeme startovat na 359 900 korunách za základní třídveřovou verzi s benzínovým motorem 1,4 litru a výkonem 80 kilowattů,“ doplnil šéf českého Volkswagenu Vratislav Strašil. „Cena zahrnuje ESP, airbagy včetně kolenního, počítač, klimatizaci a rádio. Za příplatek 4900 korun přitom lze získat ve stejné výbavě pětidveřovou verzi. Dvoulitrový turbodiesel bude k mání od 461 700 korun,“ uvedl Strašil. Chybět nebudou ani úchyty Isofix, elektricky ovládaná přední okna  a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.
 
Erich Handl, Wolfsburg
12.prosinec 2008