Snížení emisí oxidu uhličitého u nových automobilů na 130 gramů do roku 2012, které minulý týden navrhla Evropská komise, by mohlo zvýšit cenu vyráběných vozů o 20.000 až 30.000 korun. Uvedl to ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.
Výdaje na vývoj nových technologií by podle něj cenu mohly dále zvýšit. Kvůli velké konkurenci na trhu budou muset zvýšení nákladů z větší části nést automobilky. Ty zároveň mají jen omezenou možnost nutit ke snížení cen dodavatelský průmysl. Člen představenstva Škody Auto Martin Jahn pro Hospodářské noviny již dříve odhadl zdražení na 40.000 až 70.000 Kč a zároveň pohrozil, že by automobilka mohla odstěhovat výrobu dále na východ.
Emisní limit již nyní na trhu plní některé menší vozy s nízkou spotřebou. Například automobily z kolínské automobilky TPCA udávají emise CO2 kolem 109 g/km. Do limitu se například vejde i Škoda Fabia s dieselovým motorem 1,4 TDI/PD.
Průměrné emise CO2 u vozů vybraných automobilek
Emisní limit již nyní na trhu plní některé menší vozy s nízkou spotřebou. Například automobily z kolínské automobilky TPCA udávají emise CO2 kolem 109 g/km. Do limitu se například vejde i Škoda Fabia s dieselovým motorem 1,4 TDI/PD.
Průměrné emise CO2 u vozů vybraných automobilek
značka | emise CO2 (g/km) v roce 1997 | emise CO2 (g/km) v roce 2005 |
Fiat | 169 | 139 |
Citroen | 172 | 144 |
Renault | 173 | 149 |
Ford | 180 | 151 |
Peugeot | 177 | 151 |
Opel | 180 | 156 |
Toyota | 189 | 163 |
Kia | 202 | 170 |
Škoda | 165 | 152 |
Seat | 158 | 150 |
Honda | 184 | 166 |
Mercedes | 223 | 185 |
Hyundai | 189 | 170 |
Volkswagen | 170 | 159 |
BMW | 216 | 192 |
Volvo | 219 | 195 |
Audi | 190 | 177 |
Mazda | 186 | 177 |
Suzuki | 169 | 165 |
Nissan | 177 | 172 |
zdroj: European Federation for Transport and Environment