Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Škoda Auto chce snížit počet dodavatelů

Mladoboleslavská Škodovka zavádí nový logistický koncept, díky němuž sníží počet dodavatelů ze současné víc než tisícovky. Na odborné konferenci během brněnského veletrhu Autotec to řekli zástupci společnosti.

 

Škoda už nový systém vyzkoušela ve svém indickém závodě, tam se prý osvědčil.
    Nedávno Škoda oznámila, že uvažuje o dovozu některých dílů z Asie. Podle některých odborníků by tím výrazně ztížila situaci některým svým českým dodavatelům. Nyní bude chtít počet dodavatelů celkově snížit. Zhruba 75 procent dílů dodává firmě kolem 300 obchodních partnerů, 94 procent dílů má Škoda Auto od 1000 dodavatelů. Čím víc je ale dodavatelů, tím déle trvá i výroba, poznamenala Jana Volfová, která má v podniku na starosti logistiku. 


    Nový systém souvisí i s plánem Škodovky zvýšit postupně výrobu víc než na dvojnásobek současného stavu. Škoda, dcera německého Volkswagenu, v roce 2007 prodala 630.032 aut, letos plánuje prodeje zvýšit na 759.000 vozů, příští rok na 872.000 a v roce 2010 na 1,01 milionu.
    Automobilka je největším tuzemským exportérem. Na celkovém vývozu se podílí 7,5 procenta. Loni vyvezla auta, náhradní díly a další komponenty včetně příslušenství za 184,9 miliardy Kč. Celkem loni továrna utržila 222 miliard korun, čistý zisk byl rekordních 15,98 miliardy korun.

15.červen 2008