Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Škoda Auto zvyšuje svůj celosvětový odbyt

V prvních pěti měsících roku 2007 pokračovala Škoda Auto v rekordním celosvětovém prodeji, když svým zákazníkům prodala 254.680 vozů. Oproti srovnatelnému období uplynulého roku to představuje nárůst o 13,8 %.

Největší nárůst byl zaznamenán v zemích východní Evropy, kde v prvních pěti měsících zákazníci koupili 37.406 vozů, tedy o 49,4 % více než ve stejném období minulého roku. V květnu 2007 bylo celosvětově expedováno celkem 53.077 vozů, tzn. o 9,2 % více než v květnu 2006. Tím dosáhla Škoda v květnu 2007 druhého nejlepšího prodejního výsledku v historii firmy.
Nejprodávanější modelovou řadou je Škoda Octavia, včetně Octavia Tour. Do celého světa bylo dodáno 119.259 vozů (+ 7,2 %). Pro Fabii se rozhodlo 99.047 zákazníků. Modelu Roomster bylo prodáno 27.093 vozů, modelové řady Superb 9.281.
V západní Evropě se v prvních pěti měsících prodalo 142.821 vozů, což představuje navýšení o 13,4%. Ve střední Evropě zvýšila Škoda Auto odbyt o 3,1 %. Například 14.326 prodaných vozů na polském trhu znamená zvýšení o 25,7 %. Podíl na trhu zde činí 11,7%. Nejsilnějšími trhy ve východní Evropě byly v prvních pěti měsících Rusko s 10.736 vozy (+ 134,4 %), Rumunsko s 9.895 vozy (+34,6 %) a Ukrajina s 8.695 vozy (+25,1 %).

29.červen 2007