Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Škoda roste na domácím trhu pět let v řadě

V prosinci bylo na českém trhu zaregistrováno 4424 nových osobních automobilů značky Škoda, automobilka díky tomu úspěšně završila svůj prodejní výkon v roce 2018. Výkony komentoval  šéf českého importu Luboš Vlček.

Během celého loňského roku se pro některý z modelů mladoboleslavské značky rozhodlo 84 172 zákazníků, a to z řad soukromých osob i firem, což překonalo rekordní výsledek loňského roku.

Jedná se tedy o nový absolutní rekord v historii značky Škoda na českém trhu a automobilka díky tomu vykazuje nepřetržitý meziroční růst na našem trhu již od roku 2014, tj. již pět let v radě.

„Meziroční nárůst značky Škoda je o to cennější, že celkový český trh zaznamenal po čtyřech letech růstu téměř čtyřprocentní pokles,“ komentuje celoroční výsledky Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika. K dalším významným úspěchům minulého roku patří tržní podíl značky Škoda, který činí 32,2 % a je tedy nejvyšší za posledních více než deset let.

V roce 2018 překonala Škoda Auto v České republice hned čtyřikrát své nejlepší měsíční výsledky, a to v lednu, únoru, dubnu a srpnu, stejně tak dosáhla s registracemi 46 976 vozů nejlepšího výkonu za první pololetí v historii. Tím ale výčet úspěchů nekončí – v loňském říjnu byl totiž hodnotou 10 669 objednávek rovněž překonán dosavadní rekord z března 2017 v počtu příchozích klientských objednávek během jednoho kalendářního měsíce. Kumulovaně přijala značka během loňského roku z celé své tuzemské prodejní sítě 90 918 zákaznických objednávek.

Škoda Auto také v loňském roce zavedla on-line prodej svých vozů a doposud takto prodala 239 vozů. Pro značku je rovněž velmi příjemný pohled na detailnější statistiky registrací nových vozů. Nejenže na celém českém trhu patří z předních deseti pozic modelům značky Škoda 1.-3. a 5.-7. místo v pořadí Octavia, Fabia, Rapid, Superb, Karoq, Kodiaq, ale mladoboleslavská převaha pokračuje i ve všech segmentech, v nichž má Škoda své zástupce.

Nejžádanějším modelem je již tradičně Octavia, která s celkovým ročním prodejem 25 834 vozů drží první příčku a více než tříčtvrtinový podíl ve střední třídě. Polovina malých vozů registrovaných v Česku nosí na zádi označení Fabia. Celkem u nás bylo registrováno 21 080 těchto oblíbených malých vozů s karoserií hatchback či kombi. Pro model Rapid se v nižší střední třídě rozhodlo 14 353 českých zákazníků, což mu kromě první příčky zajišťuje také více než čtvrtinový podíl ve třídě. Tradičně vysoký zájem je ve vyšší střední třídě o model Superb, který si vloni zvolilo 6760 zákazníků a jeho podíl na prodejích v této třídě je 65 %. Z hlediska registrací je v těsném závěsu model Karoq s prodejem 6548 vozů, který vede třídu kompaktních SUV těsně následován modelem Kodiaq (6227 vozů). Také sedmý model z nabídky značky, kterým je minivůz Citigo, vede s celkovým loňským prodejem 2770 vozů svou třídu, v níž drží 40% podíl.

Nárůst prodeje ojetin

Citelným meziročním nárůstem zájmu o 20,1 % se může pochlubit certifikovaný program prodeje ojetých vozů Škoda Plus, jehož prostřednictvím se v loňském roce prodalo celkem 50 312 prověřených ročních, zánovních a ojetých automobilů. Celkem téměř 3000 privátních zákazníků uzavřelo v roce 2018 smlouvu v rámci programu Škoda Bez starostí, díky kterému mohou využívat zcela nový vůz značky formou dlouhodobého pronájmu, což znamená nárůst o 6,7 % oproti roku 2017. Škoda značkové pojištění bez financování využilo o 33,2 % více zákazníků, Škoda značkové pojištění s financováním pak o 10,7 % více zákazníků než v roce 2017.

Značka Škoda vstupuje do nového roku s profesionální a modernizovanou sítí autorizovaných partnerů po celém území České republiky, která v současnosti čítá 185 prodejních a 230 servisních míst.

Zdroj: Škoda Auto
10.leden 2019