Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Škoda se pochlubila prodejním rekordem

Na čtvrtečním novoročním setkání s novináři v pražském Rudolfinu se zástupci Škody Auto pochlubili dosažením nového prodejního rekordu.

Celkové prodeje společnosti Škoda Auto za rok 2009 vzrostly o 1,4 % na 684.226 vozů a dosáhly tak nejvyšší úrovně v historii automobilky. Prodejní čísla společnosti rostla především díky Číně a trhům západní Evropy, kde byl odbyt podpořen zavedením šrotovací prémie.
 
V Číně letos Škoda Auto překročila magickou hranici 100.000 prodaných vozů. Celkově tak na zdejším trhu za rok 2009 dodala zákazníkům 122.556 vozů, tj. o 107 % více, než v roce 2008.
 
Nejsilnějším trhem západní Evropy bylo opět Německo, kde bylo zaregistrováno 190.717 nových vozů (meziročně +57,3 %). Automobilka zde zvýšila svůj tržní podíl z cca 3,9 % v roce 2008 na cca 5 % v roce 2009. Německý automobilový trh vzrostl v roce 2009 o 23,2 %.
 
Mezi úspěšné trhy patřilo v roce 2009 například také Finsko. Podíl značky Škoda na zdejším trhu vyrostl na 6,8 %, což činí nejvyšší tržní podíl českého výrobce v rámci celé západní Evropy. Vozy Škoda tak ve Finsku obsadily celkově čtvrtou pozici mezi nejprodávanějšími automobily.
 
Prodeje proti loňskému roku pak vzrostly na trzích Francie (+4,3 %), Rakouska (+4,8 %), Švýcarska
(+3,0 %) nebo Polska (+12,7 %). S poklesem celkového trhu zaznamenala automobilka výrazný pokles prodeje na trzích regionu východní Evropy.
 
Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla v roce 2009 Octavia (273.590 vozů; tj. meziročně +2,4 %). Druhým nejúspěšnějším modelem byla Škoda Fabia (264.173 vozů; tj. meziročně +7,1 %). Nejrychleji rostly prodeje u vlajkové lodi, modelu Škoda Superb (44.548 vozů; tj. meziročně +73,7 %). Velký zájem projevili zákazníci o novinky Škoda Yeti (11.018 vozů), který je zákazníkům k dispozici od druhé poloviny července, a Škoda Superb Combi (735 vozů), který je na vybraných trzích v prodeji teprve od prosince. Automobilka dále prodala 47.152 vozů modelové řady Roomster a 43.745 vozů Octavia Tour.
 
„V náročném období, kterým celosvětová ekonomika prochází, se nám podařilo stabilizovat prodeje společnosti. Dokonce jsme překonali rok 2008. Dopomohl nám strategický a dynamicky se rozvíjející trh Číny, zároveň zájem zákazníků v západní Evropě podpořený zavedením šrotovací prémie. Vsadili jsme na vysokou úroveň kvality produktů, inovace a rozšíření modelové palety. Uplynulý rok byl přitom velmi pestrý. Představili jsme první SUV značky Škoda – Yeti, kombi provedení vlajkové lodi Superb, modernizovanou octavii v provedení Scout a RS a v neposlední řadě fabii combi Scout. Ekologickou paletu GreenLine jsme rozšířili o octavii, která má nově také možnost pohonu na stlačený plyn LPG. Mimo to jsme zahájili kompletní výrobu vozů značky Škoda v ruské Kaluze a indické Pune.
 
 
 
Rok 2010 bude podle všech odhadů náročnou zkouškou. Naději na pozitivní vývoj vkládáme do nedávno představených a dále v novém roce připravovaných modelů a do expanze na další rozvíjející se trhy,“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.
25.leden 2010