Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Škoda ukázala novou Fabii a Roomster

Týden před ženevským autosalonem předvedla první fotografie faceliftovaných modelů Fabia a Roomster Škoda Auto. Vozy mají upravené přední masky, světla a také nabízejí nové motory.

Škodovka se vyzbrojila na březnový autosalon v Ženevě  novými úpravami svých malých vozů. „Facelift zahrnuje i modelové varianty Scout, které se představí na autosalonu v Ženevě,“ uvedl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Omlazený vzhled modelů Fabia a Roomster podtrhuje nová mřížka chladiče a trojrozměrně tvarované světlomety, které se podstatně rozšířily. Zachován zůstal například tvar prosklených ploch kolem kabiny vozu připomínající hledí přílby, který je důležitým identifikačním prvkem modelů. Svou premiéru si na ženevském autosalonu odbudou moderní, většinou přeplňované motory. „Právě motorová paleta modelových řad Fabia a Roomster je jádrem všech změn,“ uvedl Krauskopf.
V České republice bude celkově k dispozici pět zážehových a tři vznětové motory. Výkonové spektrum u benzínových agregátů sahá od 44 kW do 77 kW u modelu Fabia, resp. od 51 kW do 77 kW u modelu Roomster. "Dlouhodobě nejprodávanější motorizace v ČR o zdvihovém objemu 1,2 litru dosáhla díky modernizaci motorové palety modelových řad Fabia a Roomster výrazného technického pokroku. Nový motor 1,2 TSI zaujme točivým momentem a silným zátahem v širokém spektru otáček při současně hospodárné ekonomice provozu,“ řekl Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.
 Přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,2 TSI bude k dispozici ve dvou výkonových verzích – 63 kW a 77 kW pro obě modelové řady. Ve spojení s optimalizovanou dvojspojkovou převodovkou DSG, která pracuje se sedmi převodovými stupni, nabízí nový zážehový motor 1,2 TSI o výkonu 77 kW spotřebu 5,3 litru na 100 km. Obě výkonové varianty budou k dispozici také s pětistupňovou manuální převodovkou.
Naftové motory zahrnují výkonnostní spektrum od 55 kW do 77 kW při zdvihovém objemu 1,2 a 1,6 litru. Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic. Mezi nejdůležitější změny patří přechod na vysokotlaké vstřikování pomocí systému Common Rail, který dosahuje vstřikovacích tlaků až 160 MPa a rychlá reakce piezo-vstřikovačů, umožňující provést až pět vstřiků v jednom taktu.
5.březen 2010