Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Škoda ukázala v Paříži novou Octavii

Novou podobu Škody Octavia představila mladoboleslavská automobilka ve světové premiéře na večeru koncernu Volkswagen na autosalonu v Paříži. K českým prodejcům má dorazit v listopadu.

Dlouhodobě nejoblíbenější škodovka výrazně omladila, změn doznal exteriér i interiér. V Česku by se měla nová octavia začít prodávat v druhé polovině listopadu, řekl dnes ČTK mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.
 
"Plánujeme začít výrobu nového modelu na začátku listopadu, na konci měsíce by pak měly jít první vozy do prodeje," řekl mluvčí. Cena zatím není stanovena, firma ji oznámí až před zavedením vozu na trh. Modernizací, takzvaným faceliftem, prošel jak liftback, tak verze combi.
 
Nová podoba octavie je na první pohled zřejmá především zepředu. Má nově tvarované, výraznější světlomety, mohutnější masku chladiče a jednodílný nárazník. Vůz má také nové xenonové světlomety s natáčením.
 
Vzadu dostalo auto nové kryty světel a také dynamický nárazník s integrovanými reflexními prvky. Novinek se dočkají zákazníci i v interiéru. Nově designovaný je volant, přístrojový panel s bílým podsvícením, ovládací prvky klimatizace a dekory lišt a středového panelu.
 
 
Pod kapotou se objeví zcela nový motor 1,4 TSI/ 90 kW. Přeplňované benzinové motory o objemu 1,4 a 1,8 bude možno kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
 
"Octavia měla vždy mezi vozy Škoda zvláštní postavení. Je to náš nejúspěšnější model, který se těší celosvětově velké oblibě. Prošla kompletní transformací, která je patrná nejen na novém exteriéru a v interiéru vozu, ale také na použití nových technologií," řekl ČTK Eckhard Scholz, člen představenstva zodpovědný za technický vývoj.
 
 
Škoda Octavia, která se vyrábí či montuje v osmi zemích světa, je nejprodávanějším modelem mezi škodovkami vůbec. Jen během letošního prvního pololetí si ji koupilo 186.487 zákazníků, což bylo o 27,1 procenta více než loni. Představuje tak zhruba polovinu všech prodaných škodovek. Nárůst navíc stále zaznamenává i Škoda Octavia první generace, která se prodává pod označením Tour. Koupilo si ji za první půlrok 41.19 lidí, o 12, 6 procenta více než za prvních šest měsíců v roce 2007.
12.říjen 2008