Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Škodovce se propadl zisk více než o polovinu

Největší česká automobilka Škoda Auto dosáhla v prvním pololetí letošního roku provozního výsledku 4,2 mld. Kč, což ovšem představuje méně než poloviční úroveň v porovnání s minulým rokem. Firma to uvedla tento čtvrtek v tiskové zprávě.

Za období od ledna do června 2009 dodala skupina Škoda Auto svým zákazníkům celkem 329.641 vozů.
V meziročním srovnání to znamenalo pokles o 10,1 %. Světový automobilový trh se ovšem ve stejném období propadl o 17,7 %. Automobilka dokázala v průběhu druhého čtvrtletí zbrzdit dynamiku poklesu prodejů, který v prvním čtvrtletí činil 17,5 % (světový trh se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 20,7 %). Příznivě se zde projevil zejména efekt „šrotovací prémie“, která byla zavedena v řadě evropských zemí na podporu automobilového průmyslu.
S obzvlášť velkým zájmem zákazníků se v této souvislosti setkala modelová řada Škoda Fabia. V návaznosti na aktuální potřeby trhu a k odlehčení skladů  byly výrazně zredukovány výrobní objemy. Skupina vyrobila ve všech svých závodech za prvních šest měsíců letošního roku 247.064 vozů, což znamená pokles o 30,2 % oproti srovnatelnému období. V důsledku tohoto opatření klesl odbyt skupiny Škoda Auto (dodávky importérům a obchodníkům) na 262.356 vozů (-25,8 %).
„První pololetí roku 2009 bylo velmi obtížné. Celosvětová ekonomická krize zasáhla výrazně i skupinu Škoda Auto. Přijali jsme řadu konkrétních opatření, abychom co nejlépe čelili aktuální situaci a udrželi svoji finanční sílu a stabilitu. Díky našim moderním a ekologickým produktům se nám podařilo dále navýšit podíl na strategických trzích, jako například v Německu a v Číně. Velmi pozitivně se vyvíjely rovněž prodeje modelové řady Superb. Loňská novinka dokázala i v současné složité situaci své prodejní objemy více než zdvojnásobit. Podporu očekáváme na základě prvních velmi pozitivních signálů z trhů i od naší nové modelové řady, vozu Škoda Yeti,“ komentuje situaci Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
„Vyhlídky i nadále zůstávají nejisté a zatížené značnými riziky,“ varuje před přílišným optimismem Holger Kintscher, člen představenstva za oblast ekonomie, a dodává: „Jsem ale přesvědčen, že i díky našemu programu na zlepšení hospodářského výsledku „Scout“ se nám podaří i v krizovém období dosáhnout přiměřené ziskovosti,“ doplňuje prohlášení k aktuální situaci.
9.srpen 2009