Škoda Auto zvýšila výrobu Fabie z 1000 na 1200 vozů denně.
Reaguje tak především na zvýšenou poptávku po malých vozech v souvislosti se zavedením takzvaného šrotovného v některých zemích Evropské unie. "Toto je nutný krok k uspokojení zvýšené poptávky. I přes tento rekordní objem se bude ještě možno setkávat s delšími dodacími lhůtami," uvedl člen představenstva za oblast prodej a marketing Fred Kappler. Firma podle něj navíc zlepšuje logistiku, aby vozy dodala co nejdříve.
Největší nárůst prodeje zaznamenala automobilka v Německu. Za první čtyři měsíce zde prodala 29.280 fabií. Proti loňsku, kdy bylo během ledna až dubna prodáno v Německu 15.430 fabií, je to téměř dvojnásobek. Fabia byla v únoru dokonce druhým nejprodávanějším vozem v celém Německu za Volkswagenem Golf. Kromě fabie je v Německu podle mluvčího velký zájem i o vozy Octavia Tour, což je Octavia první generace.
Velmi vytížen je v současné době také škodovácký závod na výrobu agregátů v Mladé Boleslavi. Důvodem je také zevedení šrotovného v některých zemích a s tím související růst poptávky po malých vozech s nízkoobjemovými motory, což vede k nárůstu výroby agregátů Škody, která se na menší motorizace specializuje.
Mladoboleslavská automobilka zatím prožívá bouřlivý rok. Zatímco na jeho počátku předpokládala, že bude v prvním pololetí kvůli celosvětové hospodářské krizi vyrábět jen čtyři dny v týdnu, tak v posledních týdnech se dokonce spekulovalo o mimořádných sobotních směnách. Přesto automobilce klesl v prvním čtvrtletí čistý zisk o 91,4 procenta na 312 milionů korun. Krizi mají firmě pomoci překonat také dvě letošní novinky – terénní Yeti, jehož výroba nedávno začala, se má na silnice dostat na začátku prázdnin, na konci roku je pak ohlášen Superb kombi.