Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Škodovka prodala za pololetí skoro o pětinu více aut

Mladoboleslavská automobilka prodala během prvního pololetí letošního roku 366.686 vozů. Meziročně to představuje nárůst o 17,9 procenta.

 

Nejvíce rostl prodej škodovek ve východní Evropě, kde značka prodala o 40,1 procenta aut více, její vozy koupilo 63.684 lidí.

 
Automobilka zatím nezveřejnila hospodářské výsledky za první pololetí. "K tomu dojde až koncem měsíce," řeklmluvčí Jaroslav Černý. Dá se však předpokládat, že půjde o zlepšení proti loňskému roku, kdy za první pololetí činil čistý zisk Škodovky 7,9 miliard korun. 


    Největší podíl na dynamice východoevropského trhu má Rusko, kde si novou škodovku koupilo 23.950 zákazníků, což je meziroční nárůst 83,7 procenta. Na Ukrajině prodala automobilka 15.964 aut, o 51,2 procenta více než loni.
    

V západní Evropě prodala Škodovka 177.101 vozů, loni to bylo za stejné období o 2,1 procenta méně. Podle Černého představuje nyní boleslavská automobilka 2,27 procenta západoevropského trhu s auty. V Německu, kde bylo během prvního pololetí registrováno 64.589 škodovek, je druhou nejsilnější importovanou značkou.
    

Zájem o škodovky rostl také v Asii. V Indii se jich prodalo 9556, to je meziroční nárůst o 61,6 procenta. V Číně přibylo značce 31.566 zákazníků. Své vozy tam začala prodávat loni v červnu, meziroční srovnání proto neexistuje. Od začátku prodeje do konce loňského roku však automobilka prodala v Číně zhruba 27.000 aut

.
    Nejvíce prodávaným modelem je Octavia. Tu si během prvního pololetí koupilo 186.487 zákazníků. Celkově tak prodeje octavie proti loňskému roku vzrostly o 27,1 procenta. Nárůst navíc stále zaznamenává i Octavia první generace, která se prodává pod označením Tour. Koupilo si ji 41.197 lidí, což je 12,6 procenta více než loni.
    

Nových fabií prodala Škodovka 136.985, loni to bylo o 14,5 procenta méně. Mírně rostl i prodej roomsteru, který si koupilo 33.789 lidí, o necelé procento více než v roce 2007. Velmi očekávané bylo červnové uvedení do prodeje nového superbu, zatím se pro tento model rozhodlo 1771 zákazníků.



    Během celého loňského roku prodala automobilka firma 630.032 aut, což byl její rekord a nárůst proti roku 2006 o 14,5 procenta. Letos však budou prodeje velmi pravděpodobně ještě vyšší. Konkrétní plán vyrobených vozů firma nechce zveřejnit, mluví se však o tom, že v roce 2010 chce automobilka překročit hranici milionu vyrobených aut.



26.červenec 2008