Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Světová premiéra Škody Kodiaq GT v Šanghaji

Škoda Auto se účastní prvního mezinárodního veletrhu China International Import Exhibition (5.-10. listopadu), kde má světovou premiéru nová vlajková loď značky v Číně – Škoda Kodiaq GT.

Společně s tímto modelem Škoda v Číně pokračuje ve své SUV-ofenzívě. Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, se v pondělí společně s oficiální českou delegací připojil k setkání čínského prezidenta Si Ťin-pchinga s českým prezidentem Milošem Zemanem.

„Čína zůstává jedním ze základních kamenů růstové strategie společnosti Škoda Auto. Společně s našimi partnery budeme v Číně pokračovat v realizaci našeho pětiletého investičního plánu ve výši přes 15 miliard RMB a budeme tak dále posilovat naší pozici v tomto regionu,“ řekl Bernhard Maier.

Škoda je jednou z nejúspěšnějších českých značek v Číně. S modelem Kodiaq GT nabídne poprvé v segmentu SUV vůz, v němž se snoubí robustnost a univerzálnost SUV se sportovní elegancí a dynamikou kupé. Značka tak osloví nové skupiny zákazníků, orientované na dynamický životní styl. Svou oficiální premiéru v Číně bude mít nový Kodiaq GT na autosalonu Guangzhou Motor Show, který se bude konat od 16. do 25. listopadu 2018.

 

Během státní návštěvy prezidenta Si Ťin-pchinga v České republice před dvěma lety podepsaly společnosti Volkswagen, SAIC a Škoda Memorandum o porozumění, které zahrnuje pětiletý investiční plán. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti Škoda v Číně. Důležitým pilířem této iniciativy je SUV-ofenzíva na čínském trhu, která odstartovala uvedením vozu Škoda Kodiaq v roce 2017. Škoda Karoq a také model Kamiq byly uvedeny na čínský trh v první polovině roku 2018.

V letošním roce představují vozy SUV více než 30 procent celkových dodávek vozů Škoda v Číně. Kodiaq GT bude novým vrcholným modelem české značky v Číně.

 

Spojení mladoboleslavské automobilky s Čínou sahá až do roku 1935, kdy byl do Číny dovezen vůz Škoda Popular. O rok později provozovala česká značka v Říši středu pět obchodních zastoupení. V roce 2007 se český výrobce na čínský trh vrátil. Škoda v rámci partnerství se společností SAIC Volkswagen nejprve zahájila lokální výrobu modelu Octavia.

Od roku 2010 je Čína nejvýznamnějším trhem značky. V roce 2013 byl na čínský trh dodán miliontý vůz. V roce 2017 dodala automobilka na čínský trh 325 000 vozů, což představuje každý čtvrtý celosvětově dodaný vůz, a zaznamenala tak nový rekord. V únoru 2017, pouhých deset let od návratu na čínský trh, dodala Škoda svůj dvoumiliontý vůz čínskému zákazníkovi. Letos do konce září dodala čínským zákazníkům 250 200 vozů, což převyšuje výsledek předchozího roku o 17,7 %.

Zdroj: Škoda Auto
7.listopad 2018