SEAT se po několika letech vrátil ke karoserii sedan. „Vstupujeme do střední třídy s vozem zaměřeným nejen na rodiny, ale také na fleetové prodeje. Nedávno jsme předali naše ibizy celní správě, máme úspěchy u autopůjčoven a s modelem Exeo můžeme zacílit i na manažery,“ řekl na páteční konferenci pořádané v reprezentačních prostorách importérství IVG šéf značky Petr Táborský.
Exeo není úplně novým modelem, španělským konstruktérům značně usnadnilo práci použití platformy a mnoha dalších komponent z minulé generace Audi A4. Přípravy na výrobu v továrně Martorell trvaly 18 měsíců, samotné stěhování z Ingolstadtu zabralo 8 týdnů.
Výrobní zařízení zabírají v továrně plochu 15 tisíc m2 a linka má kapacitu 450 kusů denně. SEAT se inspiroval japonskými výrobními postupy, výroba jednoho auta trvá 25,5 hodiny. „V Česku už máme objednávky na 100 kusů a myslím že budeme rádi, pokud se nám vůbec podaří uspokojit poptávku,“ řekl Petr Táborský.
Cena sedanu začíná na 499 000 korunách a končí těsně pod hranicí 700 tisíc korun. Vůz je k mání s pěti motory spřažených se 6stupňovou převodovkou. „Ještě letos počítáme i s automatem,“ upřesnil Táborský. Exeo se bude prodávat ve 3 stupních výbavy, už standard má solidní prvky, například 7 airbagů včetně kolenního.