Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Terminálové tahače LINDE MH šetří náklady

Firmy, které často manipulují se silničními návěsy, mohou ušetřit podstatné náklady na manipulaci, pokud budou s návěsy manipulovat efektivním způsobem. Řešením jsou tzv. terminálové tahače. Úspory vznikají na ušetřeném palivu i na kratších časech potřebných pro manipulaci. Ve vytížených provozech jde o milionové částky ročně.

V méně vytížených provozech bývá častou praxí, že s návěsy manipulují silniční tahače. Toto řešení není ale vhodné pro provozy s velkým počtem manipulovaných návěsů, protože zde dochází ve srovnání s použitím terminálových tahačů k velkým časovým ztrátám při připojování a odpojování návěsů. Řidiči silničních tahačů musí tahače ručně připojovat a odpojovat, používat kliku pro zvednutí návěsu pro usazení na točnu, a to vše jim zabere poměrně hodně času.

Terminálové tahače naproti tomu používají pro rychlé připojování návěsů hydraulický zdvih závěsné točny a tím se časy pro připojení dají zkrátit o několik minut pro každé připojení a odpojení. Tím, že je manipulace s návěsy rychlejší, není třeba ani tolik řidičů, ani tolik silničních tahačů pro manipulaci, navíc je samozřejmě žádoucí, aby se řidiči silničních tahačů co nejrychleji vraceli zpátky na silnice i se svými tahači a věnovali se další práci.

Dalším faktorem pro nasazení terminálových tahačů je jejich vrozená nízká spotřeba – jejich zpřevodování je uzpůsobeno provozu v prostoru dep a překladišť, jsou standardně vybaveny automatickou převodovkou a jejich spotřeba je o desítky procent nižší než provoz silničního tahače při podobné manipulaci. Je to dáno mj. tím, že odpadají třecí ztráty ve spojce silničního tahače, který není pro pomalou jízdu a manipulaci uzpůsoben.

Bohumír Myslín, manažer prodeje pro speciální stroje z Linde Material Handling Česká republika, k využití terminálových tahačů říká:

Důležité je i hledisko bezpečnosti manipulace s návěsy. Terminálové tahače mají konstrukci kabiny uzpůsobenou tak, že umožňuje řidičům maximální výhled, nesrovnatelně lepší, než má řidič silničního tahače. Terminálové tahače svou nízkou spotřebou také přispívají ke snižování emisí v průmyslových oblastech, kde bývají nasazovány.“

Příkladem nasazení terminálových tahačů může být společnost Yusen Logistics (Czech) s.r.o., která sídli v Kolíně, kde bylo nedávno slavnostně uvedeno do provozu pět nových terminálových tahačů, které nahradily starší stroje.

Jejich výrobce, společnost nizozemská společnost Terberg již má v nabídce i plně elektrické modely terminálových tahačů, které ještě dále umocňují jejich potenciál k úsporám a udržitelnosti. Do České republiky dodává terminálové tahače společnost Linde Material Handling Česká republika.

Zdroj: Linde MH
15.listopad 2022