Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Test: nošovický Hyundai i30 Fastback

Hyundai se pustil s novým výrobkem z Nošovic do vozu s náznakem siluety kupé, což je přinejmenším odvážným krokem. A tak trochu neprobádaným územím. Značce Hyundai se ale s modelem i30 Fastback záměr vydařil.

Byl jsem u toho, když Thomas Bürkle, šéf evropského designového studia Hyundai, při statickém prezentaci novinky v Rüsselsheimu nedokázal potlačit vzrušení, a taky trochu pýchy, nad dílem svého týmu.

Vysvětloval jednotlivé prvky designu, nicméně jsem přesvědčený, že případného zájemce objasňování příliš nezajímá, vůz se mu buď líbí, nebo nelíbí. V případě i30 Fastback ale nutno uznat, že už na první pohled zaujme svým originálním designem, křivkami, které plynou tak, jak plynout mají, aby vzbuzovaly pocit ladnosti.

Vzhled tedy přiláká pozornost, dalším hlediskem většiny klientů je praktičnost a využití vozu. Fastback (délka 4455 mm, šířka 1795 mm, výška 1425 mm, rozvor 2650 mm) svou svažující se střechou vyvolává obavy, zda na zadních sedadlech bude místo pro dospělého pasažéra, aniž by trpělo temeno jeho hlavy.

Běžné narostlý cestující nemusí mít obavy, sice nebude mít dost prostoru, aby si nechal na hlavě klobouk, ale jinak střecha jeho účesu neublíží. Ani v ostatních ohledech centimetry pro pohodlnou jízdou nescházejí, i „kufr“ pojme pořádnou porci bagáže (450 l).

 

O interiéru stačí napsat, že oproti hatchbacku i30 žádnou radikální změnou neprošel. Proč také, když v běžném modelu je všechno vymyšleno tak, aby řidič se mohl soustředit pouze na řízení a ovládací prvky jsou logicky umístěné a jejich provedení (jako celého vnitřku) je na vysoké úrovni.

Takže máme za sebou další kapitolu a dalším předmětem zájmu je jízda. Testovaný vůz poháněl zážehový čtyřválec 1.4 T-GDI s výkonem 103 kW/140 k. A protože Fastback dává najevo, že by mohl být schopen i sportovnějších výkonů než hatchback, došlo k úpravě podvozku. Je poněkud tvrdší (o 15 procent oproti i30), snížila se světlá výška, což pomohlo k tomu, aby jízda ve sportovnějším duchu byla jistá a suverénní. Vůz si se zatáčkami projížděnými pod plynem poradí bez problémů, drží stopu a velice dobře potlačuje nedotáčivost. A kupodivu úprava podvozku se nijak výrazně neprojevila na komfortní jízdě, jen větší nerovnosti proniknou až do kabiny, což je však netýká hluku od pohonné jednotky, protože vůz je bezvadně odhlučněný.

 

Čtrnáctistovka testovaného modelu spolupracovala se sedmistupňovým automatem a byla to spolupráce opravdu na úrovni, rychlá a spolehlivá. Pravda, řidičský zážitek trochu umocňuje manuální řazení, ale pohybu po městě zase více vyhovuje automat. Ale to už si musí rozhodnout každý sám, jakou převodovku zvolí…

Sportovní jízda sice přináší zábavu řidiči, zároveň se ale projeví na zvýšené spotřebě. Fastback není žádným žroutem, při hodně svižné jízdě se průměr přehoupl před osm litrů benzinu na stovku kilometrů, při klidné jízdě mu postačí o dva litry menší porce (papírová spotřeba je 6,4 l/100 km).

Základní cena modelu je 359 990 korun, přeplňovaná čtrnáctistovka vyjde na 519 990 korun, neboť je dodávaná v paketu Komfort se skutečně bohatou výbavou. Za automatickou převodovku se připlácí 50 tisíc korun.

Zdroj: Foto Hyundai
14.leden 2019