Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Únor: růst o 13 procent na 20.728 vozů

Zájem o nová auta za leden a únor vzrostl o 13 procent na 20.728 vozů. Zájem o lehké užitkové vozy, kam statisticky patří i část osobních aut, stoupl o 26 procent na 10.310 vozidel. Uvedl to Svaz dovozců automobilů na svých internetových stránkách.

 Dovoz ojetých osobních aut se za první dva měsíce roku zvýšil o desetinu na 34.517 vozů, v kategorii lehkých užitkových vzrostl o třetinu na 1983 aut. Nejprodávanějším osobním autem zůstává Škoda s třetinovým podílem na trhu. Prodej automobilce však klesl o osm procent na 6765 aut, naopak v kategorii lehkých užitkových, kde rovněž vede, vzrostl o 43 procent na 2566 vozů. Po spojení obou kategorií Škoda zaznamenala dvouprocentní růst. 
 
Za Škodou v kategorii osobních aut skončil na druhém místě Ford s růstem o dvě třetiny na 1400 prodaných vozů a třetí byl Volkswagen s 1223 auty, což je o pětinu více než loni. Mezi užitkovými vozy si značky pořadí vyměnily a druhý byl Volkswagen, kterému prodej stagnoval na 1053 prodaných vozech a třetí Ford zaznamenal růst o 1,3 procenta na 876 aut. Prodej nákladních aut vzrostl o 29 procent na 1633 vozů. Nejprodávanější byly značky MAN, Mercedes Benz a DAF. Prodej autobusů se zvýšil o čtvrtinu na 106 vozidel. Rostl i zájem o motocykly, kterých se prodalo 2167 strojů, což je o 42 procent více než loni. Nejprodávanější značkou byla Suzuki s odbytem 192 strojů, před Yamahou se 157 prodanými motocykly a Hondou se 131 stroji.
17.březen 2008