Nominace aut do ankety Auto roku 2009 byly ukončeny a její vyhlašovatelé zahájili v pátek v Praze na Strahově 15. ročník soutěže. Svá auta nominovalo celkem 11 importérských skupin. Zájem mělo více subjektů, ale někteří dovozci nesplnili kriteria soutěže.
Anketu vyhlásily Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu spolu s generálním partnerem, leasingovou společností Credium. V pátek se ve Strahovském kláštěře sešli jejich představitelé, aby na tiskové konferenci zahájili akci. „Odborná porota složená s novinářů a nezávislých odborníků nominovala do soutěže celkem 42 automobilových novinek, které budou soutěžit v pěti kategoriích. Letos se totiž koncept ankety změnil, každá kategorie bude mít svého vítěze,“ řekl přítomným šéf SDA Rudolf Javurek s tím, že kromě poroty bude tento rok rozhodovat i veřejnost.
„Ze všech kandidátů bude na konci, na lednovém galavečeru, zvolen jediný hlavní vítěz, Auto roku 2009 v ČR. Ostatní vítězové kategorií nebudou moci tento titul používat,“ upřesnil ředitel Sdružení AP Antonín Šípek. Předsedou 23členné poroty byl již dříve zvolen motoristický novinář Petr Hanke, místopředsednické posty budou zastávat publicisté Karel Beránek a Pavel Olivík. Do ankety přitom mohly být nominovány pouze automobily, které byly nebo budou uvedeny na český trh v období 1. listopadu 2007 – 30. listopadu 2008.
Svá auta nominovalo celkem 11 importérských skupin. Zájem mělo více subjektů, ale někteří dovozci nesplnily kriteria soutěže. O účast se zajímala například firma Auto-Roch, která do Česka dováží francouzská miniauta Aixam. „Jejich účast v Autu roku ale nebyla možná, protože tato minivozítka jsou homologována jako motocykly,“ řekl našemu portálu Petr Hanke. Jiné značky zase neměly ve výše zmíněném období novinku, která by mohla kandidovat. „V ročníku 2008 jsme byli úspěšní, ale letos jsme se nepřihlásili. Jedinou naší velkou letošní novinkou byl sportovní sedan IS-F, snad budeme mít více kandidátů příští rok,“ řekl portálu Autodealers. cz mluvčí Luxusu Petr Žemlička.
S automobily se veřejnost seznámí v inzerátech publikovaných v médiích. Akce má téměř 40 mediálních partnerů, mezi nimi i časopis Automakers.