Kategorie
Značky
Regiony
 
 

V Praze bude zasedat EuroRAP

Nezávislá organizace EuroRAP se řadou kroků, jakými je například dlouhodobé hodnocení stavu silnic v Evropě a vydáváním rizikových map pro motoristy, snaží přispět ke zvýšení bezpečnosti provozu na evropských silnicích.

Organizace má 29 členů tvořenou nejvýznamnějšími automobilovými asociacemi, institucemi a kluby. Jejich zástupci se sejdou ve dnech 23. až 25. 4. v Praze na Generálním shromáždění EuroRAP.

Celkem se do hotelu Diplomat na třídenní jednání vrcholného orgánu sjede 55 delegátů z 24 evropských států. Jde o velmi významné jednání, protože se na něm sejdou zástupci automobilových klubů jako je hostitelský ÚAMK, ale také největší evropský klub – německý ADAC, rakouský ÖAMTC a další ANWB, TCS, RACC… Zástupci se budou zabývat svými hlavními úkoly, které vidí v dlouhodobém hodnocení stavu komunikací a vyhodnocování efektivity bezpečnostních opatření a oprav, které správci silnic provedli. Jedním z významných kroků je zpracovávání statistických údajů do rizikových map, které například v ČR připravuje ÚAMK ve spolupráci s odborným partnerem AF-CityPlan. Dalším krokem je pak inspekce a bodování stavu silnic hvězdičkami od 1 až po 6, které je prováděny přímo na místě. Do tohoto programu se ÚAMK rovněž zapojil.

Všechna konkrétní opatření a práce EuroRAP mají jediný cíl – dosáhnout toho, aby vedle stále bezpečnějších automobilů byly bezpečnějšími i silnice a dosáhlo se toho, že do roku 2020 budou zachráněny další životy díky snížení počtu obětí dopravních nehod. Jak vyplývá z hodnocení daného stavu jsou nejčastějšími typy dopravních nehod: čelní nárazy, tedy střety vozidel. Dále boční nárazy na křižovatkách, ale také kolize vozidel s předměty vedle komunikací, které nemají ochranné prvky. Na neposledním místě jsou to střety s chodci.

Odborníci, kteří se sejdou v Praze ve dnech 23. až 25. 4. na Generálním shromáždění EuroRAP budou hledat další cesty jak zvýšit bezpečnost a ochránit lidské životy.             

17.duben 2013