Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Vahland odhalil novou Octavii v muzeu

V Mladé Boleslavi se toto úterý uskutečnila světová premiéra nové Škody Octavia.

 Škodovka sezvala mezinárodní novinářskou komunitu do nového továrního muzea, kde novinku představil šéf automobilky Winfried Vahland. „Uvádíme na trh nejkomfortnější, nejvybavenější a nejbezpečnější octavii všech dob,“ řekl Vahland.

Octavia 2013 znatelně povyrostla. Je dlouhá 4659 milimetrů a široká 1814 mm, což je o 90 mm na délku a 45 mm na šířku více než doposud. Rozvor činí 2686 milimetrů (+ 108 mm). Zvětšení délky i rozvoru o zhruba deset centimetrů znamená (kromě relativního zmenšení převisů, vzhledem ke zbytku vozu), že nová Octavia aspiruje na mezigenerační posun o třídu výše: z nižší střední do střední třídy.

Ke střední třídě míří Octavia i šířkou kabiny. Ta, měřena ve výši loktů, narostla o 39 mm vpředu a 26 mm vzadu. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 5 litrů na 590 l.

Škoda nabídne v nové Octavii až devět airbagů. Poprvé se v řadě Octavia objevuje kolenní airbag řidiče (standard pro země EU) a boční airbagy vzadu. Airbagy doplňuje celá řada inteligentních systémů. Jde například o Front Assistant s funkcí nouzového brzdění, Lane Assistant udržující vůz v jízdním pruhu, multikolizní brzdu s automatickým zásahem brzd při nehodě, Crew Protect Assistant připravující prostor posádky na potenciální nehodu, Driver Activity Assistant rozpoznávající únavu řidiče nebo aktivní kapotu pro ochranu chodců.

Motorová paleta pokrývá škálu od základní jednotky 1,2 TSI/63 kW až po špičkovou motorizaci 1,8 TSI/132 kW. Celkem jsou k dispozici čtyři benzinové motorizace TSI (o objemu 1,2, 1,4 a 1,8 litru) a čtyři naftové TDI (po objemu 1,6 a 2,0 litru) se vstřikováním common rail. Spřaženy jsou s ručně řazenými převodovkami, nebo dvouspojkovými ústrojími DSG.

Verze do 110 kW včetně mají klikovou zadní nápravu, tedy vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Plánována je navíc jak verze s pohonem všech kol, tak sportovně laděná Škoda Octavia RS. Nejúspornější Octavií bude verze GreenLine 1,6 TDI 81 kW se spotřebou 3,4 litru nafty na 100 km.

Později se počítá i s nasazením pohonu na stlačený zemní plyn (CNG). S výjimkou základní benzinové a naftové motorizace jsou všechny agregáty k dispozici ve variantě Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie.

Velká část výbavy, kterou bude možno v Octavii nalézt, je u vozu značky Škoda použita vůbec poprvé. Jde například o adaptivní tempomat Adaptive Cruise Assistant (ACA). Z dalších jmenujme například asistent dálkových světel Intelligent Light Assistant, volbu jízdního režimu Driving Mode Selection, parkovací asistent Automatic Parking Assistant nebo rozpoznání dopravních značek v paketu Traveller Assistant.

Novinkou v řadě Octavia je elektricky ovládaná panoramatická střecha, která dále zvyšuje komfort na palubě. Nechybí ani bezklíčový systém odemykání a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System).

 

21.prosinec 2012