Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Ve finále tendru České pošty jsou tři dodavatelé

Výběrové řízení České pošty na nákup referentských aut za 120 milionů korun mělo včera uzávěrku. Přihlásili se čtyři uchazeči, jeden byl z řízení vyloučen pro pozdní dodání nabídky. Kdo jsou zbylí tři zájemci?

Česká pošta provozuje ve svém autoparku více než  4 200 vozidel a je tak vedle policie nebo telekomunikačních společností jedním z největších odběratelů aut na trhu. Zatím poslední výběrové řízení na nové vozy měla před třemi lety, kdy se svými dodávkami uspěly Ford a Iveco. Letos 21. října firma vypsala další konkurs na 350 osobních aut, která mají sloužit jako osobní referentské vozy. Celková hodnota zakázky činí 120 milionů korun, takže jde o jednu z největších událostí na automobilovém trhu. Velikostí bylo výběrové řízení srovnatelné například s nedávnými dodávkami aut pro českou policii.
 
Stejně jako v případě Policie ČR se ale nákup pošty neobešel bez spekulací. „Tendr vzbudil obrovský zájem importérů řady značek, zároveň ale rozpaky, protože jeho podmínky byl ušité na míru domácí Škodě,“ řekl portálu Autodealers.cz zástupce jedné z automobilek, která také uvažovala o účasti ve výběru. Tomu by odpovídal i vývoj řízení, jeho uzávěrka totiž musela být posunuta kvůli námitce jednoho z uchazečů. Lhůta pro doručení nabídek měla původně končit 18. listopadu, nový termín byl posunut až na 3. prosince.
 
Tendr pro Škodu?
Co bylo předmětem námitky? „Na základě dotazů uchazeče upřesnila Česká pošta standardním způsobem zadání a v návaznosti na to přiměřeně prodloužila lhůtu pro podání nabídek,“ sdělil nám ředitel komunikace České pošty Ivo Mravinac. Oddálení termínu mělo podle něj pouze procedurální charakter. Podle informací Autodealers.cz se ale některému z dodavatelů nelíbilo, že podmínky tendru jsou  upravené na technické specifikace Škodovek. Co na to Mravinac? „Pokud kterýkoli z uchazečů vznese námitku (terminus technicus) a Pošta jí vyhoví, musí s ní seznámit ostatní uchazeče. Podmínky musí být rovné pro všechny, jakýkoli náznak možné diskriminace není přípustný a musí být eliminován. To je také důvodem, proč se oddálil termín pro přijetí nabídek. Třetího prosince byl tedy poslední termín pro přijetí nabídky,“ vysvětlil Ivo Mravinac.
 
 
Vítěz zatím neznámý
Zda má pravdu náš zdroj nebo Pošta, nebylo možné zjistit. Podle informací pošty se do tendru nakonec přihlásili čtyři dodavatelé. Jednalo se o dva prodejce značky Škoda, Renault ČR a jednoho neupřesněného zájemce. „Toho jsme z tendru ihned vyloučili pro nesplnění podmínek, přihlásil se totiž až po termínu soutěže“ říká Mravinac. Český Renault nám svoji účast potvrdil. „Soutěžíme s modelem Clio III,“ řekla nám mluvčí francouzské značky Jitka Skaličková. Takže Škodovky mají v soutěži důstojného soupeře.
 
Tendru se mohly zúčastnit firmy, jejichž obrat v posledních třech letech neklesl pod 100 milionů korun. Dodavatelé by také měli mít více než 30 zaměstnanců. Tendr byl vypsán na uzavření rámcové smlouvy, na základě níž budou zadávány jednotlivé veřejné zakázky na dodávky referentských osobních vozidel. Veškerá vozidla dodávaná na základě rámcové smlouvy pak musejí splňovat následující podmínky: musí se jednat o výhradně nová vozidla, musí být homologována pro provoz vozidla v ČR a musí být plně garantována dostupnost servisních služeb a servisu v ČR.
 
„Předmětem soutěže je jednotková cena vozidla při odhadovaném odebraném objemu 350 kusů v průběhu cca 4 let.,“ upřesnil Mravinac. Vozidla jsou podle jeho slov určena pro obchodní zástupce ČP v rámci ČR. Výsledky veřejné zakázky budou známy do konce tohoto roku.
14.prosinec 2008