Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Většině značek se letos daří, vyšší prodeje plánují i na 2008

Rostoucí prodeje v tomto roce naplňují importéry i prodejce optimismem. Většina značek oznámila na brněnském autosalonu zvýšení tržních podílů, plánují růst i  na příští rok.
 
Nejprodávanější značkou na českém trhu zůstává tuzemská Škoda Auto. Poptávka po vozech z Mladé Boleslavi překonává naplánovaný objem výroby. Automobilka potřebuje letos vyrobit namísto původně plánovaných 580.000 vozů až 616.000.Napřesrok bude muset automobilka vyrobit víc než 650.000 vozů. To už by se měly vyrábět i Fabia II v provedení Combi a Superby druhé generace. Také zahraniční automobilky plánují nárůst prodeje. Audi chce letos v Česku zvýšit prodej o více než čtvrtinu a poprvé překonat hranici 3000 prodaných vozů za rok. Také domácí výrobce sportovních vozů Kaipan chce letos zvýšit produkci z loňských 16 aut dodaných zákazníkům na 100 až 160 vozů. Některé firmy chtějí zvýšit svůj podíl na trhu. Italský Fiat zaznamenává letos v ČR nejvyšší nárůst prodeje ze všech evropských trhů. Japonský Nissan chce současný podíl 1,2 procenta zvýšit za tři roky na víc než dvojnásobek. Jeho domácí konkurent Mitsubishi plánuje, že se příští rok dostane přes procento. Také Alfa Romeo tvrdí, že si Češi na její luxusnější modely pomalu zvykají. Loni v Česku prodala 380 vozů, letos to podle plánu bude o 20 víc. “Není jednoduché prodávat auta v zemi patriotů a předsudky je těžké odstranit,” uvedl manažer značky v Česku Lasha Menabde.

22.červen 2007