Volvo Cars rozšiřuje svou spolupráci se společností NVIDIA, aby mohla příští generaci modelů Volvo vybavit technologií čipového systému NVIDIA DRIVE Orin™.
Zásadním předpokladem pro bezpečný provoz automaticky řízených vozů je rozsáhlý počítačový systém. NVIDIA DRIVE Orin, počítačová platforma fungující na základě umělé inteligence (AI), která díky svým schopnostem představuje jednu z nejlepších v automobilovém průmyslu, dokáže zpracovat bezprecedentních 254 tera (neboli 254 trilionů) operací za sekundu (TOPS).
Společnost Volvo Cars usiluje o to, stát se první globálně působící automobilkou využívající technologii NVIDIA DRIVE Orin, jíž chce vybavit své modely příští generace postavené na základě modulární platformy SPA2. Prvním vozem, který bude vybaven touto SoC (systém na čipu) technologií, bude příští generace modelu Volvo XC90, jejíž odhalení proběhne v následujícím roce.
„Věříme, že se nám díky spolupráci s předními světovými technologickými firmami podaří vyrábět automobily s těmi nejlepšími možnými vlastnostmi,“ uvedl Henrik Green, technický ředitel společnosti. „S pomocí technologie NVIDIA DRIVE Orin můžeme u naší příští generace modelů posunout bezpečnost na ještě vyšší úroveň.“
Automobilka Volvo Cars plánuje v rámci svého neochvějného závazku k zajištění těch nejvyšších možných standardů bezpečnosti využít technologii NVIDIA DRIVE Orin u svého počítače pro autonomní řízení.
Počítač řízený prostřednictvím technologie NVIDIA DRIVE Orin představuje klíčový prvek pro dosažení bezpečné autonomní jízdy, k čemuž budou přispívat i průběžné aktualizace. Zmíněná technologie bude spolupracovat se softwarem vyvinutým přímo automobilkou Volvo a firmou Zenseact, která spadá pod společnost Volvo Cars a zaměřuje se na vývoj softwaru pro autonomní řízení, a také se záložními systémy pro řízení a brzdění.
Přidaný počítačový výkon a schopnost zpracování grafických dat technologie NVIDIA DRIVE Orin umožňují využití pokročilých senzorických sad potřebných pro správné fungování autonomního řízení. Mezi tyto senzory patří například technologie LiDAR vyvinutá společností Luminar, která je dalším z technologických partnerů automobilky Volvo Cars.
Architektura SPA2 společnosti Volvo Cars bude již od začátku výroby dostupná jako hardware připravený na autonomní řízení. Platforma bude dostupná s funkcí autonomního řízení bez supervize nazvanou Highway Pilot, která bude aktivována ihned po ověření její bezpečnosti pro individuální geografické oblasti a podmínky.
Toto oznámení představuje další krok v prohlubování spolupráce mezi společnostmi Volvo Cars a NVIDIA. Automobilka Volvo Cars mimoto již v roce 2018 oznámila, že bude pro hlavní počítač vozů postavených na platformě SPA2 využívat technologii SoC NVIDIA DRIVE Xavier.
Hlavní počítač NVIDIA DRIVE Xavier bude mít na starosti klíčové vnitřní funkce vozu, jako jsou základní software, systém řízení energie a asistenční systémy řidiče. Tento počítač bude vzájemně spolupracovat s počítačem pro autonomní řízení s technologií NVIDIA DRIVE Orin, jehož úkolem bude obstarávat intenzivní počítačové procesy, jako jsou zpracování informací o okolí a dat ze senzoru LiDAR a zajištění vysoké úrovně bezpečnostní integrity, kterou vyžaduje autonomní řízení.
Společnost Volvo Cars usiluje o centralizaci počítačových systémů pro svou příští generaci vozů, aby byla zajištěna jejich větší bezpečnost, vyšší míra individualizace a vyšší úroveň komfortu, přičemž chce automobilka současně docílit toho, aby byla její auta den ode dne lepší.
Přechod k centralizované počítačové architektuře znamená odstranění zbytečné složitosti. Než aby bylo nutné spoléhat se na spoustu elektronických řídicích jednotek rozmístěných po obvodu vozu a ovládajících jednotlivé funkce a systémy, probíhá nyní vývoj většiny softwarové výbavy v rámci automobilky a vše se soustředí do jednoho centrálního palubního počítače. Díky tomu je možné provádět častěji vylepšující aktualizace a rozšiřovat funkce prostřednictvím vzdáleného připojení.
Finanční podmínky intenzivnější spolupráce automobilky Volvo Cars se společností NVIDIA jsou předmětem závěrečného vyjednávání mezi oběma zúčastněnými stranami.
