Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Volvo hlásí nárůst prodeje ve světě i v ČR

Volvo Cars si drží v celosvětovém měřítku i v únoru udržela růstovou prodejní tendenci a za první dva měsíce roku zaznamenala meziroční zvýšení prodeje o 29,1 %. V České republice se značka může za únor pochlubit 192 prodanými vozy (meziročně +24%).

Za první dva měsíce roku 2021 vzrostl v Česku meziročně prodej dokonce o 46 % (468 nových registrací), přestože celkově český trh s osobními automobily zaznamenal v tomto období oproti přechozímu roku více než 19% propad.

Během uvedené doby se celosvětově prodalo celkem 110 383 vozů Volvo, přičemž společnost hlásí nárůst prodeje v USA, Evropě i Číně. Zvýšení prodeje je dáno probíhajícím zotavováním z pandemie onemocnění covid-19, které je oproti loňskému roku citelně znát především v Číně, solidním prodejním výkonem v USA a zvýšením prodeje ve Švédsku.

Jen za měsíc únor prodala společnost Volvo Cars celkem 50 795 vozů, což je o 27,8 % více než v tomtéž měsíci předchozího roku. Současně se jedná o vůbec nejlepší únorový výsledek automobilky.

Stále větší oblibě se u zákazníků těší modelová řada Recharge, tvořená dobíjecími modely s čistě elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem. Tyto vozy měly na celkovém prodeji vozů Volvo v únoru 26,6% podíl. V Evropě představují vozy Recharge dokonce 44 % celkového objemu prodeje.

V Číně se společnosti Volvo Cars za první dva měsíce roku podařilo prodat celkem 29 243 aut, což v meziročním srovnání znamená zvýšení prodeje o 160,6 %. Tato hodnota svědčí o tom, že se na místním trhu automobilka po loňském zastavení své obchodní činnosti více než zotavila.

V růstovém trendu pokračují v meziročním srovnání i Spojené státy americké, kde se v lednu a únoru prodalo celkem 17 315 vozů, což je o 23,7 % více než ve stejném období loňského roku. Silný nárůst byl dán především poptávkou po luxusních SUV značky, které mají na celkovém prodeji v USA 80% podíl.

V Evropě se v prvních dvou měsících roku 2021 prodalo 48 784 vozů, k čemuž nejvíce přispěla zvyšující se poptávka ve Švédsku. Ve srovnání s loňským rokem se jedná o zvýšení prodeje o 5,5 %.

Podrobné informace o prodeji v jednotlivých regionech najdete v tabulce:

 

Únor Leden–únor
2020 2021 Změna 2020 2021 Změna
Evropa 23 442 23 927 2,1 % 46 252 48 784 5,5 %
Čína 1 205 10 083 736,8 % 11 220 29 243 160,6%
USA 7 841 9 164 16,9 % 13 998 17 315 23,7 %
Ostatní 7 254 7 621 5,1 % 14 024 15 041 7,3 %
Součet 39 742 50 795 27,8 % 85 494 110 383 29,1 %

V únoru se stalo nejprodávanějším modelem Volvo XC40, jehož se v tomto období prodalo celkem 15 818 vozů (2020: 10 266), po něm následovalo Volvo XC60 s celkem 14 463 prodanými kusy (9 774) a Volvo XC90 s 6 808 celkově prodanými jednotkami (4 852).

 

Zdroj: Volvo, Petra Doležalová
11.březen 2021