Kategorie
Značky
Regiony
 
 

VW, Daimler a BMW plánují velké investice

Tři německé automobilky oznámily, že plánují proinvestovat celkově cca 25 mld.USD na podporu své produkce v zahraničních destinacích.

BMW hodlá rozšířit stávající výrobní možnosti svého závodu v americké Jižní Karolíně produkujícího především firemní SUV modely o produkci nového sportovní vozu s označením X4.
VW staví novou továrnu za 1,3 mld.USD v Mexiku. Letos také zprovozní svůj jubilejní stý výrobní závod rovněž v Mexiku. Daimler rozšíří svůj výrobní závod v americké Alabamě.
Celkově VW hodlá do konce roku 2017 proinvestovat mimo Evropu až 19 mld.USD. Daimler celkově proinvestuje v podobném duchu do konce roku 2015 5 mld.USD.

Podle odhadů koncern VW již přes 77% své produkce vytváří mimo Německo. Tím se stává světovou jedničkou v tomto ohledu, když překonává americký koncern GM, který v zahraničí produkuje cca 76% své výroby. Japonská Toyota mimo japonské ostrovy vyrábí cca 59% své produkce. BMW vyrábí mimo Německo 29% své produkce.

Vedení VW potvrzuje, že cílem je stát se skutečně globálním hráčem. Výrazně expanzivní politika největší německé automobilky probíhala i navzdory silnému oslabení eura v posledních letech, jež zvýhodňovalo produkci na domácí půdě.
Konkurenční Daimler na toto téma poznamenal, že pokles eura podpořil jeho provozní zisk v posledních dvou letech celkově o 958 mil.EUR. Analytici odhadují, že silný propad japonského jenu podpoří zisk Toyoty o plných 50%.
Opačný vývoj eura v devadesátých letech minulého století málem pohřbil automobilku Porsche, která většinu produkce vyráběla v domácích závodech a přitom ji prodávala v zahraničí. Především její problémy pak vedly k větší diverzifikaci výrobních kapacit u ostatních německých automobilek a větší míru jejich výrobní angažovanosti v zahraničí.

Zahraniční expanze německé automobilky chrání mimo jiné také před výrazně negativními projevy propadů evropských automobilových prodejů, které v poslední době těžce doléhají především na francouzské výrobce, kteří se zaměřují téměř výhradně na evropský automobilový trh.

Důraz v investicích je kladen především na Čínu, kde jen VW hodlá s místními partnery proinvestovat do konce roku 2015 cca 9,8 mld.EUR oproti 16 mld.EUR proinvestovaným v této zemi za posledních 25 let.

17.duben 2013